Gå til innhold

Spørsmål om mCubed


torsk

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en mCubed-viftestyrer, men har noen spørsmål:

 

1) Lønner det seg å kjøpe en såkaldt Attenuator til de 2 viftene mine? Den skal vist sørge for at viftene bråker mindre i lave hastigheter. Noen erfaringer?

 

2) Jeg tenkte å plassere den ved siden av harddisken, hvor det blir varmt, og ikke er spesielt god luftgjennomstrømning. Er dette lurt?

 

3) Siden jeg har både kortleser og usbhub, er det ikke noen ledige interne usb-plugger. Finnes det en intern usb-hub, eller en måte å spleise lederne slik at jeg kan benytte mCubed, usb-hub og kortleser sammtidig?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre har jeg kun et pci spor, og der er det ikke plass pga. skjermkort. Jeg burde vel nevnt at jeg ikke har tower, men en temelig liten shuttel-sized pc (se avtar).

 

Kan jo selvøflgelig koble på en ekstern ledning, men jeg vil ikke ha mCubeden utenfor, så da må isåfall usb.ledningen gån inn i maskinen bak, noe som ser litt teit ut.

Lenke til kommentar

Første gang jeg leste om mCubed.... MÅ HA DET, BARE MÅ HA DET. :love:

 

Funker fint den, bortsett fra mye tull med usb drivere, jeg har en bluetooth dongel som også "emulerer" com porter. Blir mye rot av og til. :thumbdown:

 

Men jeg vi annbefale Attenuator, har ikke kjøpt sjøl ennå, men viftene mine "rummler" karaftig når de går på lavt turtall. Og med tanke på at det er 7stk 80 vifter så blir det litt støy. Skal bestille når jeg får julelønna mi :)

 

Har spørt på forumet før om noen har sjekket oppbyggninga på en attenuator, har en misstanke om at det bare er en kondensator som glatter spenninga litt, men siden ingen tydeligvis har gadda å finne det ut må jeg vel gjøre det selv.

 

Vurderer også å annskaffe "Analog sensor hub", de digitale sensorene er falig store :thumbdown:

 

 

EDIT:

 

Noen som har funnet "Analog sensor hub" TBAN-SH på en norsk webshop?

 

EDIT2

 

Svar fra microplex:

 

"Ja, vi skal ta dem inn, men får dem nok ikke før godt ut i januar måned."

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...