Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

irc proxy +++


Anbefalte innlegg

hejsann

 

hadde tenkt å slenge opp en irc proxy på serveren min. sitter på telenor adsl 384/128, serveren er en p133 med 64mb edo ram :razz: (ikke mye - men den funker da). kjører rasppoe driverne til inetten da, sammen med win98se. kommer ikke på tale å installere linux. skal bare ha en bnc lixom=)

 

så: HVILKEN IRC PROXY (bnc) BURDE JEG BRUKE?

 

...til windows. folk sier psybnc, men er ikke denne kun til linux da?? har prøvd probnc, som jeg forsovidt likte, men den er ikke persistent (=holder ikke oppe tilkoblinga når klienten kobler fra). det syg litt lixom. er jo noe av poenget med bnc.

 

hvilken port bør jeg åpne for inkommende tilkoblinger til bncen? iom at mange steder der jeg får bruk for bncen er det nettopp fordi mange porter er stengt osv. tenkte på å åpne http porten (er ikke det 80??), siden jeg ikke skal kjøre noe http server her, lixom. det skulle funke det??

 

forøvrig bruker jeg dns2go, som jeg er svert fornøyd med.

 

har tenkt å sette opp en liten ftp (kun til eget bruk da, for småfiler, dokumenter og sånt, lissom, nesten som en online diskettstasjon :razz:). forslag til hva som ikke tar alt for mye ressurser??

 

 

 

mvh

b-fisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-03 10:03, SpeTZnaZ skrev:

Du gidder ikke gi meg adressen til proxyen din da... trenger så sårt en proxy når jeg er på skolen..


 

Du kan også bare bruke http tunnel sin. Fungerer helt greit til mIRC

(bare søk etter programmet på download.com lrno...)

Lenke til kommentar

Hvilket av de to programmene?

 

Leste på sidene til Win BNC:

 

Quote:


Hentet fra

NOTE: WinBNC is only useful if you are connecting to it via a computer OTHER than the one its running on. Running WinBNC from your computer WILL NOT HIDE YOUR IP!!!
Also, if you try to use a vhost that doesn't exist, you are wasting your time
(and mine when you email me with this stupid question).


 

Hva menes med dette ? Går det ikke da ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 16:23, Dumbo skrev:

Hvilket av de to programmene?


Leste på sidene til Win BNC:


Quote:


Hentet fra

NOTE: WinBNC is only useful if you are connecting to it via a computer OTHER than the one its running on. Running WinBNC from your computer WILL NOT HIDE YOUR IP!!!
Also, if you try to use a vhost that doesn't exist, you are wasting your time
(and mine when you email me with this stupid question).


 

Hva menes med dette ? Går det ikke da ?

 

 

 

 

vhost er ikke noe du kan sette opp selv, men noe som telenor må sette opp.

 

Det de mener med at den ikke vil hide IP'en din, er at det er IP'en til maskina som kjører BNC'en som vises, uansett hvorfra du kobler fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...