Gå til innhold

Mystisk ? Hardwarefeil


Anbefalte innlegg

Jeg har et, for meg, litt merkelig hw problem.(Specs på maskin under)

Det begynte vel i begynnelsen av september,da jeg bygde min nye maskin.

Det som da skjedde,var at jeg ikke fikk startet maskinen med en gang. Jeg lot den stå noen timer,så startet den?!?

Det neste problemet som meldte seg,var en keyboardfeil i slutten av september. Først trodde jeg det var keyboardet som var ødelagt,men nå tviler jeg. Det som skjedde var at hoved kortet plutselig begynte å pipe,og lampene på keyboardet begynte å lyse(Num/scroll/caps lock) Jeg kjøpte meg nytt keyboard,og alt virket tilsynelatende bra. For ca 2 uker siden,fikk jeg samme keyboardfeil igjen.

Dette problemet kom og gikk uten grunn i ca 1 uke.

Plutselig for ca 1 uke siden skrudde maskinen seg av.

Når jeg startet maskinen igjen,kom jeg ikke inn i bios,eller fikk det vanlige pipesignalet når maskinen starter. Forøvrig så gikk alt av vifter når jeg startet maskinen,også på cpu og grafikk kort.

For meg virket dette som et hk feil så jeg kjøpte et nytt.

Når jeg satte opp maskinen med det nye hk (Kun minne,cpu,grafikkkort,monitor og keyboard ble innstallert/koblet til) så tok winbond brikken på hk "fyr".Det begynte å ryke,og varmen smeltet flere små hull.

Jeg har ikke råd til å bytte all hw,så jeg håper noen kan hjelpe meg litt på vei,med hva de tror er ødelagt/feil.

 

Takker for all mulig hjelp!

 

Specs:

Intel P4 3.0 GHz Northwood 800 MHz fsb(Ny i august)

MSI NEO2 (Intel 865G basert) hovedkort (ABIT IS7 er kortet som "brant" opp)

2x512 MB Twinmos minne(Ny i august)

POV 6800GT grafikk kort.

Chiftech 360W psu(Ca 2 år gammel)

Har også et intel pro nettverkskort og et tvkort innstallert

Jeg brukte 3 HD og en cdbrenner når maskinen tok kvelden

ASUS 40X cdbrenner

WD 80+200 GB PATA

Samsung Spinpoint P80 160 GB SATA

Endret av Wildthing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg satte opp maskinen med det nye hk (Kun minne,cpu,grafikkkort,monitor og keyboard ble innstallert/koblet til) så tok winbond brikken på hk "fyr".Det begynte å ryke,og varmen smeltet flere små hull.

Ut ifra dette jeg har quota på, så kan det virke som om strømforsyninga er litt vrang, men jeg får det ikke til å stemme med det andre du skrev...

 

Det hørtes veldig ut som en hovedkortfeil, men det var det åpenbart ikke...

Det eneste andre jeg kan tenke på er CPU-en...

 

Hvis det er mulig, så kan du vel kanskje låne en strømforsyning av en eller annen... Hvis problemet fortsetter, vil jeg foreslå at du låner, hvis det er mulig, en annen persons prosessor også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...