Gå til innhold

OGG Vorbis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjetil Lura, les dette:

 

Quote:


Den 2002-05-30 15:14, Solaris skrev:

Noen som vet om et CD Brenner program for Windows som støtter brenning av OGG filer direkte til
Audio CD
, uten å dekode til Wave først?


 

Hvordan får du en Audio CD ved å brenne den som en data-cd?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 15:38, borre skrev:

Kjetil Lura, les dette:


Quote:


Den 2002-05-30 15:14, Solaris skrev:

Noen som vet om et CD Brenner program for Windows som støtter brenning av OGG filer direkte til
Audio CD
, uten å dekode til Wave først?


 

Hvordan får du en Audio CD ved å brenne den som en data-cd?

 

Det er tilatt å tenke litt da. Han ønsker å lage audiocd'er uten å først manuelt dekode ogg til wav. DVS at brenneproget selv dekoder og brenner dem ut som AUDIOCD. (Slik som f.eks Nero støtter på mp3). Arbeidsbesparende ja.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 15:49, Kafarsken skrev:

Det er tilatt å tenke litt da. Han ønsker å lage audiocd'er uten å først manuelt dekode ogg til wav. DVS at brenneproget selv dekoder og brenner dem ut som AUDIOCD. (Slik som f.eks Nero støtter på mp3). Arbeidsbesparende ja.


 

Hva er det du vil frem til?

Det er vel akkurat det jeg også implisitt vil frem til, i likhet med Yallis.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 15:49, Kjetil Lura skrev:

borre er ikke helt på blåbær tur,Ogg filer er mp3 format,du kan ikke bruke koprimerte musikk filer i en vanlig cd spiller,eller kan du de,om eg tar feil så må eg bar si sorry??

Kjetil


 

Ogg Vorbis er ikke mp3! Det er bedre!!!

Mp3 filformatet er utdatert.

 

runmad

(fikk jeg slengt noe dritt i dag au)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 15:34, Kjetil Lura skrev:

kjempesvar de da ogg filer er jo data filer


 

mænn førr sæd!

mannen skjønner vel sikkert at han må brenne plata som en audioplate, han sier jo det selv. han lurer bare på hvordan brenneprogrammet kan gjøre denne prosessen automatisk:

1. dekode .ogg-fila til pcm wav

2. brenne pcm lyddataen som et audiospor

3. slette wavfila

på samme måte som de fleste annerkjente brenneprogram kan gjøre med mp3, siden ogg begynner å bli ganske utbrett (og skulle jo bare ikke mangle, med hensyn til at ogg ruler ræv).

Lenke til kommentar

 

Ogg Vorbis er ikke mp3! Det er bedre!!!

Mp3 filformatet er utdatert.

 

runmad

(fikk jeg slengt noe dritt i dag au)

 

 

----------------------------------------

 

 

Att Mp3 filformatet er utdatert.er det dummeste jeg har hørt :lol:

Kas planet bor du på :???:

Enig att ogg vorbis er bra da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 04:09, Hans Erling skrev:

OFFTOPIC:


www: Åssen klarer du å være registrert med 11.63 meldinger om dagen når du kun har skrevet 2 meldinger totalt ?!?


Vill gjetting: koden som beregner posts pr. dag bruker sikkert et flyttall til antall dager, slik at en person f.eks. kan ha vært registrert i bare 0,1 dag. Da vil antall posts/dag kunne bli veldig høyt på en som akkurat har registrert seg. Litt misvisende kanskje, men men...

Lenke til kommentar

Hei!

Mulig dette

http://service.steinberg.net/webdoc.nsf/sh.../support_home_e hjelper..

Veit ikkje om det er ein drag and drop funksjon i progammet.Har ikkje testa det ut sjølv men,såg litt på software på http://www.vorbis.com (offesielle heimesida til ogg vorbis.Om ikkje det hjelper kan du sende ein epost til mailto:[email protected] og forklare kva du er ute etter.Kanskje han kan hjelpe.Eller så kan du joine irc serveren irc.openprojects.net og kanalen #vorbis og spørre der..

 

 

 

 

_________________

Mr.Hassan

 

Når utgangspunktet er galt,blir resultatet genialt.. (H.Ibsen)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-05-31 10:40 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-05-31 10:41 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-05-31 10:42 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-05-31 10:43 ]

Lenke til kommentar

OGG Vorbis er et bra format, men... tror fortsatt jeg holder meg til LAME 3.92 med --alt-preset standard for min musikk - en av grunnene er vel først og fremst pga. at dvd-spillern min ikke spiller OGG, men den spiller MP3 direkte.. kjekt og ha en CD-RW eller to som en kontinuerlig bare slenger inn en haug med nye mp3'er på og spiller den i dvd spillern :smile: - dessuten er jo MP3 mye mye mye mere støttet (bærbare mp3 spillere, de nyeste Net Minidisc'ene, som en kan bare dra og droppe mp3-filer inn på via program/usb, etc)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...