Gå til innhold

Klippe ut ett bilde fra bakgrunn, hvordan ?


Anbefalte innlegg

Hvis dette er en feilpost, ber jeg om at den blir flyttet og beklager for bryet :(

 

Jeg holder litt på å herje og skal lage en signatur, jeg har ett bilde av noe jeg vil ha med, men klarer ikke å klippe det enkelt og greit ut fra den bakgrunnen det er på, jeg bruker Photoshop 7.0,

 

her er bildet:

 

http://www.mobhome.de/vehicles/pics/su25.jpg

 

edit*

 

btw. Kan noen hiver ut link til hvor man finner masse kule fonter for å bruke i PS and so on ?

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan merke det objektet du skal klippe ut med en form som passer feks. rectangular markquee tool så trykker du på ctrl+ x for å klippe ut området du har valgt. Så åpner du bildet du skal legge inn feks. flyet ditt, og trykker ctrl + v. Flyet ditt kommer da på det nye bildet ditt. Så kan du "finpusse" utklippet ditt med eraser tool.

Lenke til kommentar

Her ville jeg enten brukt "background earser tool" eller "magic wand". Med "magic wand" klikker du på himmelen og prøver deg fram med "tolerance", slik at du finner omtrent den rette verdien. Nå hele himmelen er merket trykker du ctrl+shift+i (inverse). Nå er flyet merket, og du kan bare kopiere.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Hvis dette er en feilpost, ber jeg om at den blir flyttet og beklager for bryet :(

 

Jeg holder litt på å herje og skal lage en signatur, jeg har ett bilde av noe jeg vil ha med, men klarer ikke å klippe det enkelt og greit ut fra den bakgrunnen det er på, jeg bruker Photoshop 7.0,

 

her er bildet:

 

http://www.mobhome.de/vehicles/pics/su25.jpg

 

edit*

 

btw. Kan noen hiver ut link til hvor man finner masse kule fonter for å bruke i PS and so on ?

Slik?

 

Siden bakgrunnen bare har en farge, kan du bruke Tryllestaven.

Toleranse på 60 er kanskje passe. Trykk i himmelen for å markere den. Hold Shift-tasten inne for å få med deg mer hvis du ikke klarer å markere alt på en gang. Deretter inverterer du markeringen. (Shift+Ctrl+I). Kopier markeringen. Lag et nytt dokument og lim inn flyet. Nå ser du at kanten er hard og ikk særlig pen å se på. For å myke den litt opp kan du gjøre følgende: Marker flyet, ved å f.eks. Ctrl-klikke på laget i Layerpaletten. Gå på Select -> Modify -> Border. Velg 4pixler som. Da får du to stiplede linjer. Gå deretter på Filter -> Blur -> Gaussian Blur og velg en verdi mellom 0,5 og 1,0 pixler.

Nå er kanten på flyet ditt blitt myket opp, og mer behagelig å se på.

 

Lykke til.

post-66-1102409379_thumb.jpg

Lenke til kommentar
jeg bruker alltid pen tool når jeg skal klippe ut bilder. og øverst til venstre bruker jeg paths istedenfor shape layer..

 

eksempel på bilde...

Joa, penneverktøyet er mer nøyaktig enn det meste annet, men når personen som spurte først, ikke engang kan frigjøre et objekt fra en bakgrunn, regnet jeg med at han heller ikke kunne bruke penneverktøyet.

 

Derfor valgte jeg en enklere metode.

Lenke til kommentar
jeg bruker alltid pen tool når jeg skal klippe ut bilder. og øverst til venstre bruker jeg paths istedenfor shape layer..

 

eksempel på bilde...

Det er svært unødvendig og tungvindt å bruke "pen tool" på alt du skal klippe ut. Hva du skal klippe ut bestemmer om hvilket verktøy du BØR bruke. På det vedlagte bildet ditt ville det vært mye mer naturlig å bruke "magic wand" for å fjerne bladene fra gresset.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...