Gå til innhold

E398 vs. K700i


ZprMario

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet igjen, etter 1 års iherdig bruk av Nokia 6600, har jeg nå behov for en mindre og mer mobil telefon. Fant etterhvert ut at jeg ikke engang brukte halvparten av funksjonene til 6600'en, og synes etterhvert at den blir for stor og klumpete i forhold til andre mobiler der ute, så den er nå solgt...

 

For tiden sikler jeg mest etter Motorola E398, synes den har et utrolig tøft design og virker også som en veldig bra mobil rent funksjonsmessig. Men lurer litt på, hvordan er joysticken på den? Har hørt endel dårlige rykter om den, så tenkte jeg skulle høre med noen som har brukt den en stund (synes ikke den på 6600'en var så god i starten jeg heller, men den vente jeg meg fort til, håper på det samme på E398'en...). Ellers er alle erfaringer med den verdt å ta med... :)

 

SE K700i får jo stort sett skryt overalt, og er også litt rimeligere enn e398, hvordan vil dere si den kan sammenlignes med Motorola'n? Har den noen fordeler, evt. ulemper i forhold, er klar over at den ikke har MMC-kort eller noe lignende, som selvfølgelig er dumt, men det er nok heller ikke noe stort must for meg...

 

Vil si at mine viktigste krav er:

-God skjerm

-Bra kamera (har ikke noe digitalkamera i tillegg, så mobilkamera er et must for meg)

-Gode taster, skriving av sms

-Bra design (som jeg i grunn synes begge to har)

 

Er i grunn nærmest å kjøpe e398, men tenkte å høre noen flere erfaringer, spesielt sammenlignet med k700i, som har en bedre fordel med å være rimeligere og har mye større tilgjengelighet for tiden...

 

EDIT: Jeg har også vurdert Nokia 6230, som også virker som et bra valg, men har mer lyst til å kjøpe noe annet enn Nokia denne gangen, har nå hatt en 3-4 Nokiaer på rad... ;) )

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K700 er dritbra. Jeg har selv aldri skjønt hvordan folk holder ut med nokia ettersom menysystemet er så rart, og skjermen er så dritt. Jeg så på 63 et eller annet, og min k700, og k700 ligger jo langt over den i skjermkvalitet. Men skal du ha k700, sørg for å få oppgradert firmwaren. Men mange skryter av kameraet til k700, men for mindel så blir bildet altfor kornete og dårlig på oppløsninger høyere enn 320x240.

 

Hmmm, testet nå, med masse naturlig lys, og da ble det faktisk meget bra bilder tilomged på 1280x et eller annet. Så lys har visst veldig mye å si. Og den "blitzen" som følger med får bare bildet til å bli dårlig.

Lenke til kommentar

Vel, i alle fall et brukbart kamera burde holde for meg, helst ikke så veldig mye dårligere enn det i 6600'en.

 

Ble ganske i tvil nå om Motorola'n, ut i fra tester og egne inntrykk virker det som et godt kjøp, men om det er så mange som klager over den, bør jeg vel kanskje heller vurdere noe annet? :ermm:

Mobilkjøp blir det uansett en av de nærmeste dagene, så får egentlig bare håpe det beste....

Lenke til kommentar

k700 sitt kamera er dugelig hvis du ikke trenger å ha bildene på pc. Hvis du vil ha bra kvalitet på telefonen, så blir bildene små. Jeg kan gi deg en sammenlgining.

 

 

edit: Se på Bilder , her ser du kvaliteten med kameraet til k700 tatt med forskjellige størrelser, under vanlig rombelysning. small, 320x240 gir best bilde for mobilen synes jeg.

 

Jeg har bilder som har dritbra kvalitet, men er litt små, og er tatt med flombelysning :p

Her ser du også et bilde tatt for tre uker siden om kvelden, uten belysning bakfra. Kun to lyktestolper. En uheldig mann som kræsjet i en lyktestolpe. Men jeg ble voerraskset over kvaliteten på den. Men ejg regner med at det vil bli bedre når man oppgraderer softwaren, ettersom det er snakk om at k500 har bedre kamera, pga. bedre software.

post-218-1101744055_thumb.jpg

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Takker for svar til nå. Har seg sånn at jeg har begynt å utvide valgene enda litt lenger, er også nå veldig interessert i Motorola V600, og har også sett litt på Samsung SGH-E330, men har ikke finni så mye stoff om den siste enda. Kan faktisk godt hende det blir en litt billigere mobil enn antatt, kjekt å spare inn litt når den verste julestrida starter...

 

Noen synspunkter der? Vet at V600 ikke har det beste kameraet, men har litt lyst på den allikevel, nydelig telefon :love: . Om e398 er mye bedre er jeg litt usikker på, selv om den er nyere, men kan jo tenkes... Takker for all respons jeg kan få! :thumbup:

Lenke til kommentar

V600 og E398 er relativt like. De har samme menyoppsett, og kamera og skjerm er også tilsvarende. Ønsker du klapp går du for V600. E398 har imidlertid noen ekstrafinesser ifht V600, f.eks. mp3, minnekort, stereo høytalere, fotolys, samt medfølgende headset og datakabel.

Lykke til med valget. Jeg var kjempefornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Får sannsynligvis V600 i morgen, kan poste mine første inntrykk da. Når jeg sier sannsynligvis, er det fordi jeg ble veldig usikker fram til i kveld, ordren hos Mamoz stod først som Åpen i 2 dager, deretter Plukkliste i over 1 og en halv dag, inntil jeg plutselig fikk en mail halv 7 i dag, der jeg fikk pakkesporing, pakka ble sendt samme dag jeg bestilte den... :dontgetit:. Må ha skjedd noe rart med systemet deres, men får håpe jeg har den i morgen hvertfall...

Lenke til kommentar

Sitter her nå med Motorola V600, og må si jeg er veldig fornøyd hittil. Ble overrasket over hvor liten og lett den var, men kanskje mest siden jeg har brukt 6600 en stund da, som er endel større. Utseende på den er nydelig, kvalitetspreg tvers i gjennom, ingen slarkete deler. Likte tastaturoppsettet og kvaliteten på knappene utrolig godt også, og skjermen synes jeg var kjempefin, passet på en måte på den telefonen. Om kanskje litt mer tegneserie-aktig skjerm enn på 6600'en, men helt fin etter min mening. Kan ikke si telefonen har skuffet meg hittil, men så har jeg bare prøvd den et par timer da... Anbefales om du liker kamskjelltelefoner og ikke er avhengig av alt det nyeste hvertfall, veldig god pris på den også! :thumbup:

 

EDIT: Kan forresten nevne en "kanskje"-negativ ting med den: tastene (spesielt navigering og menyknapper) er veldig små etter min mening. For meg er det ikke noe spesielt problem da jeg ikke har så veldig store fingre, men for noen vil de nok helt sikkert bli for små :whistle:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...