Jonas Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 heisann Driver å laget et script som skal telle anntall ganger en fil har blitt lastet ned. Scriptet ser nå slik ut: <?php $file = "count.txt"; $open = fopen($file, "r"); $size = filesize($file); $count = fread($open, $size); $count1 = $count+1; fclose($open); $open = fopen($file, "w"); fwrite($open, $count1); fclose($open); header("test.exe"); ?> Har ingen anelse om hvordan jeg skal "redirecte" brukeren til filen, uten at adressen til filen vises i nettleseren. jeg prøvde Header(), men det funka ikke. Noen som vet hvordan jeg gjøre dette? Jonas
Jonas Skrevet 28. november 2004 Forfatter Skrevet 28. november 2004 Fant det ut selv: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?>
Jonas Skrevet 29. november 2004 Forfatter Skrevet 29. november 2004 Fungerer hvertfall med .exe, og sikkert pdf, siden det er brukt i eksempelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå