Gå til innhold

Får ikke installer Win98SE !?!?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjørt XP en stund nå og hadde lyst å kjøre dual boot med Win98SE, men jeg får den ikke installert.

Hadde klart d fint før, men da hadde jeg ikke nettverkskort og Audigy Player lydkort.

Probleme er at en modul (som jeg trur heter SUW eller noe) forårsaker generel feil og d skjer i prosessen hvor SETUP skjekker hvilket windows komponenter som er instalert på maskin.

Har prøvd en rein istalasjon oxo uten XP på HD, lånt CD med Win98SE av en kompis, underklokket CPU og kjørt BIOS i "FAIL SAFE" modus uten at d hjalp.

ALtid samme feil.

HVA KAN VÆRE PROBLEMET HER FOLKENS???

Takker for alle svar på forhånd.

Staljin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du klart det fint i den rekkefølgen også før?

Den minst problemfyltte veien er vel å installere Win98 først for så å legge inn XP?

Skrevet

Der fikk du det rette svaret. Du må nok innst. 98 først. Det finnes tredjepartsprogrammer som fikser dette, men skal du bare bruke mulighetene i os'ene, må du nok sette 98 først.

Skrevet

Hei,

Takker for alle svarene.

Vet at inlegget mitt er ikke lett å lese (mange detaljer), men jeg har gjort alt av d dere har sagt.

Prøvde å legge in Win98 SE på en fersk formatert HD som første OS dvs at XP var avinstalert.

UNDERKLOKKET CPU og sunket alle minne innstilingene ned til de MEST STABILE innstillingene.

Har klart d i den rekefølge før oxo.

Lurer på om d kan være Audigy. Skal prøve å legge in Win 98SE uten Audigy på plass.

Staljin

Skrevet

Hei,

Det er FAT32 jeg bruker. Har 4 partisjoner på den 40Gb HD. Har plugget ut Audigy i dag og prøvd å instalere Windows og det hjalp ikke.

Staljin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...