Velkator Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg og 2 kamerater hadde bestilt samme PC fra en leverandør. Dette gjelder et Aopen Aeolus 6600 (nvidia) 256Mb skjermkort kort. Skjermkortet til den første måtte byttes med en gang da det ikke funket på spill. Virket som OpenGL delen var ødelagt, ikke at jeg har no stort mye peil på sånt da. Den andres PC fungerte helt perfekt da... Jeg fikk min i gang litt senere, pga at de klarte å sende feil socket prosessor til hovedkort (duh!). Jeg installerte og fikk inn nyeste driver med det første. Jeg installerte bare EverQuest 2 med det første siden dette var hovedgrunnen til ny PC og det hadde akkuratt kommet ut Alt fungerte fint med det første. Men etter 1 dag når jeg spilte EQ2 og skulle alt+tab'e ut i windows så fikk jeg opp bare masse søl på skjermen og PC'en hadde låst seg. Vanskelig å forklare "sølet", men det er masse striper og farger. Etter dette skjedde har jeg prøvd flere spill for å teste ut dette, for å se om det er OpenGL delen i spill som ikke funker eller noe sånt, selv om jeg tviler på det bare er dette. Her er resultatet: Everquest 2: Spillet kjører veldig bra. Men det er når jeg trykker alt+tab eller skal resize vindu det blir problemer. Window mode går helt fint også, bare jeg ikke endrer størrelse på vinduet. Doom 3: Med en gang jeg starter spillet skjer dette. Max Payne: Kommer inn i menyene, men når jeg starter new game og loading er ferdig skjer det samme. Star Wars Galaxies: Trodde dette fungerte veldig bra, men etter mange alt+tab tester så klikka det her også. Det klikka i character select menyen også, når jeg trykket cancel eller den knappen for å komme ut til windows igjen. Star Wars: KotOR: Etter valg "Game" fra autorun menyen så skjer det samme her. Window mode ville ikke fungere for meg, men har ingenting med dette å gjøre tror jeg. Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy: Etter valg "Single player game" fra autorun menyen skjer dette også her. Battlefield 1942: Spillet kjører helt greit. Men alt+tab så skjer det samme her. Testa bare 1 gang, orker ikke bruke svenske knappen mer! Det virker som det spraglete bildet er ganske "random". Men det er masse linjer på tvers og noen farger og prikker noen ganger. Det er et system i streken og prikkene da liksom, hvis det går an Any ideas?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå