Gå til innhold

Hp 930c - trenger råd


Anbefalte innlegg

Printeren sluttet plutselig å skrive gulfarge. Da hadde jeg en Claes Ohlson fargepatron i.

 

I dag skiftet jeg til en refill-patron jeg kjøpe litt tidligere (fra blekkskriveren.no)

 

Det fortsatte likt. jeg prøvde med rensing og kalibrering uten at det nyttet. Men så forsvant blåfargen også..!

Har også innst. ny driver.

 

Hvis dette skjedde etter jeg skiftet patron, ville jeg tro ganske sikkert det var patronen. Men det begynte altså med den forrige..så derfor er jeg i villrede om jeg skal gamble på det er patronen, eller tror noen det kan være noe med selve printeren? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP skrivere går alltid tom for gul farve først, det tyder på at den første patronen var oppbrukt.

 

Min erfaring med uorginale patroner er dårlig, sjansen for problemer stiger astronimisk i forhold til orginalpatronene. Jeg hadde gamblet på at det var patronen og kjøpt en orginal HP patron, eller en ny skriver siden det ofte koster omentrent det samme som å bytte patroner.

Lenke til kommentar
HP skrivere går alltid tom for gul farve først, det tyder på at den første patronen var oppbrukt

 

Akkurat. Det var greit å vite :) Høres ellers fornuftig ut det du sier. Tror jeg går for en Claes Ohlson patron igjen da. De har hvertfall virket fint de to gangene jeg har brukt dem og er litt billigere enn orginale

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo

Du sier at du kjøpte den første patronen fra blekkskriveren.no ? Der har jeg selv kjøpt en god del blekk og patroner til min 930c, og de gangene jeg har hatt problemer har jeg sendt en e-post til dem og fått raskt svar med god og nyttig respons på mine spørsmål.

Jeg har også kjøpt blekk derfra, for å etterfylle gamle patroner, og er også veldig fornøyd med det.

Den ordningen de har med at de sender portofritt dersom man forhåndsbetaler er også gunstig.

 

Det problemet med at den gule fargen tømmes først er universelt og gjelder alle blekkskrivere. Det er rett og slett fordi den fargen brukes mest i vanlige motiver, den blandes også mye med de andre for å oppnå andre toner.

Derfor planlegger jeg nå å gå over til en skriver med separate blekktanker, (Canon Pixma iP4000/5000), og regner med at jeg kommer til å kjøpe en del blekk fra blekkskriveren til denne også... :roll:

 

ROLF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...