Gå til innhold

Er dette bra til rundt 12 000,- ?


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet frem til :

 

ASUS CRW-5224A-U

Corsair Value Select DDR400 512 MB x2

Nec MultiSync LCD1770NX

Nec ND-3500 16x DVD±R9

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA

Shuttle SN95G5 (Socket 939)

AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' (Socket 939)

 

Er (fortsatt) litt usikker på shuttle'n og prossessoren.

 

Hva sier dere? Er en kamerat som skal ha greia, så ville han egentlig ikke over

10 000,- men nå ble det slik :p Rundt 14 000,- for alt på mamoz.no.

 

Så gi gjerne tips til hva jeg kan/bør kutte ned på om det er noe(og utskiftninger om dere er uenige).

 

Mvh :cool:

Endret av bambam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville heller valgt et 939-system, selvom det blir litt dyrere shuttle...men, da kan han heller gå ned til 3000+...

 

er også litt skeptisk til skjermkortet...til spilling så bør du heller gå for 9800pro (ikke 128-bit)...eventuelt 6600gt eller 6800le...

 

ville også valgt et annet ram...vil han ha "billig"-ram så er corsair value å foretrekke...

Lenke til kommentar

sjekk priser på andre butikker.....

 

Bytt ut det 9800 kortet der. det er dårlig finn et som er 128mb 256bit

 

Twinmos ram har skapt trøbbel hos noen. dette skjer ikkje med alle....

Kjøp heller et par av et anna merke.

 

Shuttelen kan ikkje eg svare på for eg foretrekker å bygge i kabinett der eg ikkje har plass mangel...

 

Kan forresten anbefale å sjekke ut prisen på Nec 3500 dvd brenner. billig og svært go

Lenke til kommentar

Vell, det jeg har satt opp nå er i hans prisramme (altså ikke for dyrt).

Og alt som er satt opp går inn i kabinettet (altså ikke for lite).

 

Hva skal han med nforce4 når dette er nok til alle dagens spill og programmer(ikke kom med usaklige argumenter her som hl2 på 1600x1200 max bla bla bla).

 

Synes denne boksen ser pen ut både jeg og han. Så mitt spørsmål, ser dette bra ut? Skiftet til socket 939, 9800pro, nec dvd-brenner og corsair ram.

Lenke til kommentar
forresten: hva skal han med denne: ASUS CRW-5224A-U?

Han insisterer på å ha både dvd og cd brenner :roll:

 

Vell, han har aldri eid en data. Og er strålende fornøyd med familiens P4 2.4 med et eller annet skrot GFX. Hva skal han med noen få % ekstra ytelse i form av dual ram? :p

 

Tror nok dette skal gjøre han glad, om ingen andre har noen tips om fatale feil :whistle:

Lenke til kommentar
dvd-brennere kan jo også brukes som cd-brenner...ingen vits med en ekstern ihvertfall!

Da han vil brenne fra cd til cd og ikke har plass i shuttle'n er det nok ganske så nødvendig, jo skal du se ;)

Det tar da ikke så veldig mye lenger tid å brenne med bare en dvd-rom...jeg ville aldri brukt en tusing bare for det ihvertfall...menmen...hver sin smak! ;)

Lenke til kommentar
dvd-brennere kan jo også brukes som cd-brenner...ingen vits med en ekstern ihvertfall!

Da han vil brenne fra cd til cd og ikke har plass i shuttle'n er det nok ganske så nødvendig, jo skal du se ;)

Det tar da ikke så veldig mye lenger tid å brenne med bare en dvd-rom...jeg ville aldri brukt en tusing bare for det ihvertfall...menmen...hver sin smak! ;)

Hvordan har du tenkt å kopiere 2 cd'er når det er uaktuellt å legge data inn på maskinen først? ;)

Lenke til kommentar
dvd-brennere kan jo også brukes som cd-brenner...ingen vits med en ekstern ihvertfall!

Da han vil brenne fra cd til cd og ikke har plass i shuttle'n er det nok ganske så nødvendig, jo skal du se ;)

Det tar da ikke så veldig mye lenger tid å brenne med bare en dvd-rom...jeg ville aldri brukt en tusing bare for det ihvertfall...menmen...hver sin smak! ;)

Hvordan har du tenkt å kopiere 2 cd'er når det er uaktuellt å legge data inn på maskinen først? ;)

Hvorfor er det uaktuelt å legge data inn på maskinen først?

 

Alle brenne program gjør jo dette automatisk for deg, og sletter dataene igjen etterpå...i don't see the problem...men, det er jo uansett opp til han da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...