Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xbox på wlan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til noe som faktisk fungerer her?

Sett mye dårlige greier, så er litt i tvil.

Smålei av å strekke tp'n hver gang jeg skal ha den på nett eller hive over filmer ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fungerer disse access punktene til xbox også på wlan nettverk som er kryptert med wep-nøkkel eller wpa?

Ja, de funger nøyaktig som andre trådløse nettverkskort, bare at de er koblet til en kabel på nettverkskort i stedet for USB, PCI og PC-Card. Du kan godt bruke en slik boks bak på din egen PC, hvis det har et vanlig nettverkskort.

Skrevet
Vil en slik fra MSI også fungere?

Etter spesifikasjonene på siden, og på MSI's websider, så kan jeg ikke se at denne enheten støtter å bli konfigurert som ethernetklient. På websiden står det at den støtter WDS, så det er mulig du kan få den til å fungere tilsvarende, hvis din eksisterende router/aksesspunkt støtter WDS.

Skrevet (endret)

Så det tryggeste vil være å kjøpe et trådløst accesspunkt som fungerer uten drivere? Som f.eks den Linksys game adapteren?

Jeg har en større ordrè på gang hos psdata.no, da litt pris undersøkelse viste at denne webshopen var klart billigst på det jeg skal bestille. Derfor hadde det vært greit å også finne en slik ethernet-adapter slik at jeg kunne legge denne til ordrèn min. Men jeg finner ikke noe.. ?

Endret av diss
Skrevet
Jeg fant denne hos Psdata.no. Det ser ut som om den skal fungere fint med en xbox? Alt jeg har av nettverksutstyr fra før er Dlink, så kompabiliteten bør ikke være noe problem?

Den D-Link'en ser grei ut, ut fra spesifikasjonene.

Skrevet

Det tryggeste vil være å unngå d-link totalt, men ser du har en del allerede så.

Sverger til linksys som wlan leverandør i og med at de er et datterselskap av cisco som jeg har lagt utallige 1000 timer med config til i jobbsammenheng.

3Com er også stabile mens vi prater om emnet.

Skrevet

Jeg har sett en del rundt på forumet at Linksys og 3com anbefales. Etterhvert som tiden har gått har det bare blitt sånn at det har samlet seg en del Dlink utstyr her i heimen, Bluetooth, Wlan, Router og brannmur. Jeg har aldri hatt problemer med utstyret og synes fungerer kjempegreit! Ser det er mange som har hatt dårlige opplevelser med Dlink, men ettersom egne erfaringer så langt bare er positive, så er jeg nok ikke så redd for å kjøpe en Dlink ethernet-adapter til xboxen min. Men jeg ser at Linksys sin er litt billigere, mulig det blir den likevel. Det er DA jeg begynner å tenke på kompatibilitets problemer :roll: Dlink og Liksys sammen.. hmm.. :no:

• 2 uker senere...
Skrevet
Vil en ASUS wl-500g fungere til å koble en xbox til et wlan?

Spør pga. godt juletilbud..

Med mindre du har utstyr du kan bridge til via WDS, så er den ikke egnet til dette. Den kan m.a.o. ikke konfigureres som ethernetklient.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...