Gå til innhold

Waterchill med Eheim pumpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yttre diameter på 10

indre på 7

 

jeg trudde jeg sku dø da jeg fant ut at kuriama slangene er 9,5mm og 6,4mm... vannlekaaaaaaaaaasje :/

 

sitter fortsatt å prøver å finne ut en løsning ( det lekker fra pumpen eheim 1046 mist som bruker NIPLER og ikke medfølgende hurtigkoblinger :/ så dermed blir det ett liiiiiite mellomrom mellom nippel og invendig slange og dermed lekker det, har festet HARDT med slangeklemmer, men selv ikke dette funker ) noen som kanskje har en løsning til mitt problem mens vi er igang ? :p

Lenke til kommentar

Har akkurat skifta pumpa på mitt waterchill sett i dag. Jeg kjøpte den minste alphacool tanken med innebygd eheim pumpe. Kan ikke annet enn å anbefale dette på det sterkeste! 400 spenn for en pumpe+tank som tilsvarer eheim 1048 er ikke verst. Stilig og støysvakt hvis du setter det på et lag skumgummi. Kjøp med to nipler med 3/8" gjenger og 5/16" nipler (hvis du har versjonen med 10mm ytre og 7mm indre slanger), så hiver du ut den gamle tanken og pumpa og kobler rett på. Støyer mindre og er lettere å plassere enn det gamle.

 

 

Libbe:

Kan jo prøve gjengeteip og silikon kanskje? Ellers ville jeg vel gått for større nipler :) Har du en tess forhandler i nærheten har de nok det du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...