Gå til innhold

Sony Cyber-shot DSC-P150 og Casio Exilim EX-Z55


Anbefalte innlegg

Jeg går rundt å tenker på å kjøpe et nytt digitalkamera til firmaet. Noe som er veldig viktig er selvsagt kvaliteten på bildene, men samtidig så er det viktig at dette er et lite og kompakt kamera. Jeg har sett litt på de testene akam.no har gjennomført, og det er helt klart mye bra... Det jeg lurer på er hvilken av disse to anbefaler dere?? og Hvorfor? Sony Cyber-shot DSC-P150 og Casio Exilim EX-Z55.

 

Et annet spørsmål: Jeg ser at Sony kameraet er litt større, virker dette STORT å ha i en bukselomme?? eller er det ikke så stor forskjell på de to??

 

Et tredje spørsmål: Tar Sony kameraet vanlig Memory Stick?? Har vanlige (ikke små) i et Sony videokamera fra før....

 

Et fjerde spørsmål: Ser at skjermen på Casio kamera er mye større enn den på Sony kamera. Men Sony kamera har fortsatt mange flere pixler... Så hvem er da best? Ser du bedre om du har fokus på Sony sitt kamera? er Casio skjermen grovkornet i forhold til Sony skjermen??

 

Et femte spørsmål: Manuelle innstillinger... Hvilket har størst muligheter? Automatiske innstillinger... Hvem tar best bilder, med alt AUTO???

 

Håpe dette ikke virker masete...

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN!!! Det er viktig for meg å vite jeg gjør et best mulig kjøp... TAKK igjen! :thumbup:

 

radon

 

 

Sony Cyber-shot DSC-P150

http://akam.no/art.php?artikkelid=11563

 

Casio Exilim EX-Z55

http://akam.no/art.php?artikkelid=11637

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg så heldig at jeg har begge kameraene (det ene skal selges), så jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan :)

 

P150 er hakket større ja, men det går uten problemer ned i bukselomma. Kameraene er nemlig så og si like tykke. P150 tar også vanlig memorystick, men da kan du ikke ta video med kameraet. Videofunksjonen er forresten overlegen!

 

Skjermen til P150 føles faktisk klart bedre enn Z55 sin. Skarp og god, og egentlig ikke for liten heller. Sony sitt kamera har også klart størst mulighet for manuelle innstillinger, med manuell modus, mulighet for å stille ISO og fargegjengivelse. På funksjoner fikk kameraet terningkast 5 mot Z55 som fikk 4.

 

Min mening er at P150 er et klart bedre kamera, og anbefaler deg dette. Det ser mer profft ut, er forbausende lett å bruke, og tar bilder med mye mindre støy enn Z55.

 

Derfor selger jeg Z55, og beholder P150

 

:yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Linken funka ikke nei... det skal være dette: Memory Stick PRO 256MB (MS) Flash Card, Sandisk

 

 

Men fant svaret i en annen test: "640 Fine mode requires a Memory Stick Pro card"

 

Da skulle jo alt være i skjønneste orden :-) Men det var jo greit å være klar over denne haken....

Endret av kfet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...