Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ADSL leverandør u/fasttlf - kreves montør ?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med innføring av VoIP i hjemmet, vurderer jeg å oppgradere min nåværende 720/128 forbindelse til 1024/256. I den forbindelse ser jeg at prisene på denne hastigheten hos min nåværende leverandør er en del høyere enn f.eks. hos Tele2 (gratis etablering) og NGT (etablering -400,-).

 

Så det jeg lurer på i denne forbindelse, er hvordan dette prises:

  • Kreves det 'installasjon med montør' ? (siden jeg ikke har fasttelefon)
  • Eller 'slipper jeg unna' denne kostnaden i og med at jeg allerede har ADSL ?

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det avhenger av den ispen du bytter. Mitt tips til deg er å ringe(evt se på nettsidene til) de forskjellige leverandørene. Vet at NGT faktisk gir deg mer båndbredde hvis du velger deres VoIP løsning sammen med bredbåndet.

 

Uansett hva du velger, pass på at du får så mye upload som mulig for pengene, for det er som regel det du kan få problemer med med VoIP.

 

Har også hørt at Telio sin VoIP løsning suger båndbredde.

Lenke til kommentar
Har også hørt at Telio sin VoIP løsning suger båndbredde.

vel jeg har 700/128 ADSL fra Tele2,og Televoip sluker ikke noe båndbredde hos meg. Går fint å ha en "normal" bruk vedsiden av ringing. Tar selfølgelig det aller meste av båndbredden jeg har ut,men er mer en nok igjen til surfing så med 256 ut regner jeg med at du klarer deg flott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...