Gå til innhold

Samsung pleomax = drittplater?


arildjr

Anbefalte innlegg

Komplett hadde tilbud her for en tid siden på pleomax -r dvd plater så jeg kjøpte 200 stk.

Driver å brenner litt film osv og har en dvdspiller som aldri har nektet på noe.

 

Har tidligere brent på masse media både + og -.

Selv om jeg sitter på en nd 3500 så velger jeg å brenne alle mine dvder i 2x. Pleomaxene er sertifisert til 4x.

 

Pcen sliter med dem etter brenning, og alle dvdspillere jeg har testet med sliter med dem.

Noen som har samme problemet?

jeg ringte komplett og klagde på platene da jeg følte meg lurt. 10 av 10 plater feilbrent..har ikke giddet å bruke mer av platene siden det blir elendig resultat uansett.

 

Fikk beskjed av komplett å ringe til nederland for å klage på mediaene da der er der samsung har kontor.

 

Er det virkelig så dårlig?

vi beklager men tar ikke retur på varer du har kjøpt hos oss...du får dra til nederland å bytte dem liksom.

Nå betalte jeg vel ikke mer enn 600 for 200 plater men allikevel så irriterer det. Sende plater til samsung i nederland osv. for at de skal teste dem for så å kanskje få tilbake et par nye som jeg helt sikkert må betale toll for.

 

Er jo mer ergerlig å stresse med å pakke ned mediaene og høye portokostnader for å sende 200 dvdr plater i retur til nederland i stedet for at komplett tar retur på dem..

 

edit: tyrkerleif

Endret av arildjr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er Optodisc-plater som folk har litt forskjellige erfaringer med. Mediakoden til Samsung Pleomax er OPTODISCOR8 og det ser ut som disse fungerer bra for de som har skrevet review på www.videohelp.com (bare 6 reviews da.)

 

Vet ikke om dette er til noe hjelp?

Seem to work pretty good when using Herrie's hacked bitsetting firmware for the NEC _2500A. With the DVD ROM book type set, would only load in 1 of 6 of my DVD Players. With the DVD ROM book type, they all played back 100%.

No errors on full 4.37GB test discs.

 

Har du siste firmware på brenneren?

Lenke til kommentar

hm, leste innlegget nå og måtte teste ut en plate, jeg kjøpte nemlig også 200pack på tilbudet. Brente ferdig en DVD film nettopp og det på 4x med en NED 1300A. Disken fungerer perfekt både på pcen og sony dvdspilleren min. Har dere siste firmware versjon? Disse platene er jo ideelt for filmer (2kr pr stk!!!) som du ser maks to ganger i livet og låner til andre uten bekymringer for fett og uønskede fingeravtrykk :-)

Lenke til kommentar

Til de som har kjøpt dvd+/-r plater dere ikke er fornøyd med:

 

1) Vennligst klag til forhandler så kanskje de slutter å selge lavkvalitetsplater (hvis de får mange klager)

 

2) Undersøk muligheten for å returnere platene eller få erstatning

 

3) Spre ordet om hvilke plater dere har dårlig erfaring med så andre slipper å gå i samme fella, med dette vil også salget kunne gå ned og forhandler slutter å ta inn platene.

 

4) Vær mer bevisst på hvilke plater du kjøper neste gang, et godt tips er å sjekke den egentlige produsenten (Manufacturer ID) før man kjøper.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å ta kopi av pleomaxplater jeg har brent sjøl engang, med nec 3500AG. Har 3 DVD spillere ingen klarer å lese dem uten at det blir hakking i filmen :(

Min erfaring med Samsung Pleomax 4x DVD+R (optodiscor4) og NEC 3500AG:

 

Har også 200 av disse. De platene jeg har brent (med 4x) fungerer 100% på alle mine 4 dvd-spillere (2 i pc , 2 standalone) Dette gjelder data dvder og også film-dvd etter at jeg flashet NEC 3500AB med Quikee bitsetting firmware og booktype satt til dvd-rom. Med denne firmwaren er max brennehastighet på disse platene 8x (har dog ikke testet den hastigheten enda) Kopi av brent plate direkte fra dvdspiller til brenner fungerer som originalen, helt uten problemer. Har heller ikke hatt noen feilbrenninger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Klarer ikke å ta kopi av pleomaxplater jeg har brent sjøl engang, med nec 3500AG. Har 3 DVD spillere ingen klarer å lese dem uten at det blir hakking i filmen :(

 

Det var en 'liten' bommert å kjøpe sånne plater. Mulig 2.18 firmware retter opp dette?? noen som vet ??

 

Glemte å si til Snabel:

 

Forsøk å flashe med en firmware som støtter bitsetting.

 

Se denne tråden :

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=335025

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...