Gå til innhold

Feilmelding etter jeg lukker programmer - winxp


andesam

Anbefalte innlegg

Etter nesten alle programmer jeg lukker så kommer det følgende feilmelding i ett vindu:

 

[B]Application Error[/B]

The instruction at "0x010d3195" reference memory at "0x00000000". The memory could not be "read"

Click on OK to terminate the program

 

Kommer typisk når jeg lukker windows media player, firefox, messenger. Kan ta screenshot av feilmeldinga hvis ikke dere skjønner hva jeg snakker om.

Det er ikke noe mer som skjer enn at det kommer opp en feilmelding, men det er irriterende, og NOE må jo være galt.

 

Hadde det samme problemet for en stund siden, så jeg reinstallerte windows (xp pro). Da forsvant det, men nå, et par måneder senere, er det tillbake.

 

Noen som har ide om hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har scanna for virus og spyware. kjørte memtest for noen måneder siden. rammen så ut til å funke 100% da. Men jeg føler at det alltid har vært ett eller annet "galt" med dataen (bluescreens, spill har klikka). Kan det tenkes at det er noe galt med en av minnebrikkene?

bad sector på hardisk kan jeg tenke meg.. Hadde det selv på laptopen min, begynte med at jeg kjørte hjem fra noen kamerater en vanlig onsdag kveld, hadde noen dvd filmer med meg i bilen, laptopen lå i passasjer sete, plutselig skyter rumpa på bilen ut til siden, ligger sidelengs, (vannplaning) så treffer jeg autovernet, med min side, snurrer og snurrer, og sklir en 50 m, til alt stopper, ligger på taket... laptopen ligger ikke lenger i passasjer sete :lol:

 

den ligger 20 m lengre oppi skogen, cd rom og batteri ligger begge løse ved siden av.

Regnet øser ned, og jeg flyr frem og tilbake litt fortumla og leiter etter dvd filmer og bærbar pc osv... :thumbup:

 

til min store overraskelse så funker laptopen, da jeg bootet opp seinere den kvelden, men litt etter litt så begynner jeg å få BSOD, crash, komplikasjoner, skjønner etterhvert at hdd har fått seg en smell.. kjøpte ny Hitachi 60gb 7200 rmp disk til min kjære DELL Inspiron 8200, og nå funker den bedre enn noensinne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...