Gå til innhold

Hvpr mye har valve tjent på hl2 til dags dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tall som er offentligjort?

Jeg har ihvertfall inntrykk av at det er det mestselgende spill noensinne. _Alle_ har jo kjøpt det. Nå er jo også utviklingskostnadene rimelig store, de har jo lagt ned en god del arbeidstimer, men jeg håper for spillindustriens skyld de går med et _stort_ overksudd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har spørt admin på hl2.net som har sendt spørs videre til Doug og Gabe i Valve. så får vi se om de svarer, har ikke sett noen tall enda.

hørt rykter om at det var over 2 millioner forhåndsbestillinger på Steam alene.

Endret av 2mass
  • 4 uker senere...
Skrevet

Har lest at de kommer til å gå sånn ca i null. Siden de har brukt så mange år på det men at når HL3 kommer som bruker en oppgradert source motor og av den grunn har relatift kort utvikligsperiode (for vi håpe) så går de på et stor overskudd der og da gjevner det seg ut med det mindre overskuddet fra HL2.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet
Har lest at de kommer til å gå sånn ca i null. Siden de har brukt så mange år på det men at når HL3 kommer som bruker en oppgradert source motor og av den grunn har relatift kort utvikligsperiode (for vi håpe) så går de på et stor overskudd der og da gjevner det seg ut med det mindre overskuddet fra HL2.

finner jeg meget usannsynlig..

valve kommer ikke til å gå i null når det gjelder half life 2

Skrevet (endret)

Det var ca. 2 millioner forhåndsbestillinger via Steam. I tillegg kommer forhånfsbestillinger av retailversjonen, samt salget av retailversjonene og Steam i etterkant. Tror ikke jeg tar hardt i om de har solgt minst 3 millioner kopier. Valve brukte ca. 40 millioner dollar (?) på HL2, det har de for lengst tjent inn.

Endret av TCi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...