Gå til innhold

Dataen fryser helt under spilling!


Anbefalte innlegg

Topic sier egentlig alt.

 

Har innstalert de nyestre driverne til skjermkort men fortsatt så fryser det seg.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

Jeg mistenker muliges det kan være noe med tastaturet? Etter jeg trykker restart knappen så kommer det under oppstart at "no keyboard was detected" og jeg må starte på nytt..

 

 

takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som et typisk varem problem... Noe i pc'n som blir litt for varmt og henger seg...

 

Typiske ting... støv i kjøleribber(pc hybel kaniner), kjøleribber som ikke sitter riktig(cpu, chip og/eller gpu), generelt dårlig lufting av kabinett....

 

Tedd

Lenke til kommentar

1. Prøv et annet tastatur

2. Ta av sidedekselne og prøv.

3. Forøvrig.... hvorfor ikke prøve de råd du får??

Edit:

Dette høres ut som et typisk varem problem... Noe i pc'n som blir litt for varmt og henger seg...

 

Typiske ting... støv i kjøleribber(pc hybel kaniner), kjøleribber som ikke sitter riktig(cpu, chip og/eller gpu), generelt dårlig lufting av kabinett....

Tedd

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Jeg hadde Asus A7V8X Deluxe for et par år siden og det var meget ustabil sammen med Radeon 9700 Pro. Samme type symptom som hos deg.PC'n fryser etter noen minutter i spill. Har det vært slik hele tiden eller kom det f.eks ved hardwarebytte?

 

Prøv følgende:

 

-Fjern sidedøra på kabinettet ditt og sjekk om det blir stabilt (isåfall sannsynligvis varmeproblem) Sjekk også at vifta på skjermkortet går.

 

- Legg inn nyeste Via Hyperion driveren (kom ut i dag faktisk):

http://www.viaarena.com/downloads/drivers/...in1_v455vp1.zip

 

- Du kan prøve å senke AGP hastigheten fra 8x til 4x. A7V8X har KT400 chipset og var et av de aller første hovedkortene, hvis ikke det første, som støttet AGP 8X. Mange har hatt problemer med å kjøre 8x AGP stabilt. Du taper heller ikke noe ytelse på å senke til 4x.

 

- Skru av fast writes i BIOS. Tror ikke dette har noe å si, men er verdt å prøve. Sett også AGP Aperture Size til 128MB.

 

- Oppdatèr til nyeste BIOS versjon (ofte treg server). http://www.asus.com.tw/support/download/it...ModelName=A7V8X

Kan eventuelt bruke LiveUpdate til å flashe direkte i Windows: http://www.asuscom.de/support/bios/liveupdate.htm

 

Mulig at strømforsyningen din ikke er helt god, siden du må restarte en ekstra gang (no keyboard detected).

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Du har ikke tilfeldigvis en Q-tec strømforsyning?

Har opplevd at dette skjer med maskinen p.g.a strømforsyningen.

Trodde den gang at det var RAM/Skjermkort/varme som gjorde dette, men til slutt viste det seg at det var strømforsyningen som var problemet.

 

-z00l-

Nei, har ikke Qteq strømforsyning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...