Choo Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Hei Har en stasjonær PC som nettopp har fått seg trådløst kort siden vi har tenkt å sette opp et trådløst nettverk i huset. Vi har også en bærbar med trådløs kort i seg, og den finner nettverk til f.eks naboene, og Telenorhuset i nærheten, men den stasjonære gjør ikke det, er det da noe galt med den stasjonære PC's trådløskort eller instillinger? På den stasjonære er det et Belkin wireless desktop network card som virker med alle 802.11b wireless utstyr, men om de nettverken som er irundt bruker en annen standar, kan jeg da finne de? Den bærbare har et Intel Wireless mobil card elns. I seg. Noen som kan hjelpe? MvH André.
smh Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) Dersom nettverkskortet i den stasjonære kun har 802.11b vil den ikkje sjå 802.11g, som bl.a Telehuset sansynligvis kjører. Så dette kan vera forklaringen. Den bærbare har sansynligvis eit 802.11g kort som vil sjå begge deler EDIT: Her har eg rota litt med standardane. Tenkte på 802.11a. Endret 24. november 2004 av smh
Choo Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Hva er det nyeste av de 2 dær? det er G ikke sant? men vil ikke G være bakover kompitabelt med B? :S Har jeg kjøpt katta i sekken nå? mvh André.
smh Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) Beklager, min feil. Eg tenkte på 802.11a som ikkje er kompatibel bakover. Det går ann å gjera forskjellige ting med basene slik at ikkje alle har mulighet til å koble til. F.eks låse basen til 54Mb, då vil ikkje 802.11b kunne koble til. Men eg trudde den skulle kunne sjå den. Virker ditt internt i huset? Det kan og vera problemer med at antennen til den stasjonære ikkje stpr like gunstig til slik at den ikkje fanger opp like mykje signaler. F.eks at antennen er under ein pult og bak PC-en. Endret 24. november 2004 av smh
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Kan også ha noe med hvordan antennen er snudd i forhold til basestasjonens antenne. Slike antenner er rundtstrålende, det vil si at hvis antennen peker rett opp så stråler det i en sirkel rundt den. || = antenne, { = signal/stråle { { { || } } } { { { || } } } { { { || } } } Håper den gikk an å skjønne
smh Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 (endret) Heilt grei forklaring. Er vell bare dette som mangler: - at signalet minner om ein smultring, der antennen er i midten. Dårlig signal rett attmed, og langt borte. Og veldig dårlig over og under. Endret 24. november 2004 av smh
Spirograf Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Er vell bare dette som mangler: - at signalet minner om ein smultring, der antennen er i midten. Ah, genialt! Den sammenligningen har jeg lett etter!
Choo Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Okej, men har prøvd antenne i forskjellige retninger, og har snudd og vendt på dataen... men den bærbare tar imot uansett hvordan den står.
Choo Skrevet 24. november 2004 Forfatter Skrevet 24. november 2004 Det har vi ikke prøvd enda, den som deler ut signalene, husker ikke hva den heter, har ikke kommet enda, men er redd for at det ikke vil funke, siden jeg ikke finner de andre nettverkene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå