Gå til innhold

Queen's Speech 2004: England blir politistat!


Anbefalte innlegg

Ja, slik går det....

Hvor lenge til er det vi her io Norge får oppleve det samme tro? Med nordmenns økende naivitet ovenfor media/myndigheter's propaganda, er det vel ikke lenge før vi også er offer. Særlig i disse tider da norske overvåkningstjenester ønsker seg mulighet for å overvåke hva som foregår under dynene hos folk flest. Vi vil snart se lovforslagene klæsse i bordene på stortinget - bare vent så skal du få se!!!!

Den siste falske terroralarmen i England var denne saken med disse to bygningene i London. Selvsagt var den trusselen utført av Al-CIAduh for å forsikre om at ID-saken passerte uten hindring og misnøye.

"Fool me once - shame on you. Fool me twice......."

 

 

Hold øyne og ører åpne folkens! En politistat er foraktelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For me it's not a question of whether we should intrude in family life, but how and when.
:dontgetit:
..national childcare strategy...advice manuals for parents on how to bring up a child.
...help parents bring up healthy and well-adjusted children.
Well-adjusted?? Veltilpasset en politistat kanskje?
"At least Mrs Hodge has admitted what many have been saying for years, that the government is intent on interfering and controlling every aspect of our lives".
Så sant, så sant.
Lenke til kommentar
"At least Mrs Hodge has admitted what many have been saying for years, that the government is intent on interfering and controlling every aspect of our lives".

Så sant, så sant.

Sosialdemokratiets ytterste instans.

Akkurat. Venstresiden klager imidlertid over at staten overvåker dem, samtidig som de åpenbart ingen problemer har med at staten regulerer livene deres på alle andre måter. Forstå det den som kan. :hmm:

Lenke til kommentar
"At least Mrs Hodge has admitted what many have been saying for years, that the government is intent on interfering and controlling every aspect of our lives".

Så sant, så sant.

Sosialdemokratiets ytterste instans.

Akkurat. Venstresiden klager imidlertid over at staten overvåker dem, samtidig som de åpenbart ingen problemer har med at staten regulerer livene deres på alle andre måter. Forstå det den som kan. :hmm:

Jeg tror på at staten skal være til FOR innbyggerene, og ikke MOT. Jeg føler ikke at jeg blir regulert, men at det blir stilt visse krav til meg som innbygger for staten skal kunne bidra til velstand og trygghet for alle innbyggere. Selvfølgelig er ikke staten perfekt, men fordi vi lever i et relativt velfungerende demokrati kan vi bidra til å forandre det vi ikke synes fungerer.

 

Men når statsapparatet går til det skritt å kontrollere innbyggerene i den utstrekning som det snakkes om her, virker det for meg som man går fra å jobbe FOR til å jobbe MOT, en utvikling og tilstand vi kan se i mange samfunn i dag.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4051091.stm

..277,421 passports were lost or stolen between 8 December last year and mid-November this year.
"The cost and inconvenience of losing your ID card will be much worse - you will effectively be a non-person until the card is replaced."

Dette betyr at opp mot 300.000 briter hvert år må få utstedt nytt ID-kort. I mellomtiden kan de i ytterste konsekvens ikke benytte seg av f.eks. livsnødvendig hjelp fra offentlig helsevesen da de ikke kan identifisere seg.

 

Hvem vet hvilke andre tjenester i samfunnet som vil bli innlemmet i ID-kort tyraniet. Siden kortet skal inneholde en databrikke(smartkort?) for å lagre informasjonen ser jeg for meg noen lyse ideer fra myndighetene om å legge til f.eks. førerkort, bankkort, div kundekort, osv. Konsekvensene av å miste kortet kan bli katastrofale.

 

Når klagene fra befolkningen blir store nok, vil myndighetene kanskje ha en løsning på hvordan denne databrikken kan oppbevares for ikke å miste den.

Løsningen prøves allerede ut blant frivillige i USA.

Endret av Rubber
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg liker at så mange aspekter av folks liv skal være under sentral kontroll. Tenk hvis det skal lagres og kontrolleres informasjon om alt fra ID/pass og adgangskort til førerkort og bankkort i et sentralt system! Muligheten for misbruk og diverse andre skrekkscenarioer er jo enorm.

 

Personer med makt og tilgang til et slikt system kan jo ta fullstendig kontrol, mens enkeltmennesket blir fullstendig hjelpesløst! Sikkert mange som vil blåse av slike tanker som paranoia, konspirasjonsteori og sci-fi bullshit, men jeg synes det virker tvilsomt...

Lenke til kommentar

Calm: hva er det du jaller om (ironi og sarkasme, håper jeg)? Sentraldatabaser over førerkort, forskjellige former identifikasjon og pass føres allerede i Norge, og alle her på berget har allerede et ID-nummer i form av personnummeret. For øvrig er passet den eneste formelt sett gyldige formen for identifikasjon i Norge. What's the big deal?

Endret av farke
Lenke til kommentar

Personnummeret er ikke koblet sammen med verken fingeravtrykk, ansiktsform eller irisen i øye.

Jeg synes det er betenkelig at fingeravtrykkene til alle briter skal samles i en stor database når en tenker på hvor stor slagkraft det har som bevis i rettssystemet. Det vil være svært enkelt for tankepolitiet å arrangere kriminelle handlinger der fingeravtrykket til en politisk motstander, eller andre som tenker "feil" dukker opp.

Kanskje de i tillegg kan stemple personen som terrorist, for så å bruke de beleilige terrorlovene sine til å føre en rettsak uten jury.

Synes det er en ganske "big deal" jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...