Gå til innhold

Fotopapir og blekk: hvor kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.blekkpatron.no har både billige patroner og refillblekk, dersom du ikke er avhengig av originalblekk. Om du bør bruke refill eller billigpatroner er litt avhengig av hvilken skriver du har. På min Canon-skriver (i550) er det så håpløst vanskelig å fylle på refillblekk, at jeg heller ville anbefalt billigpatroner (eller originale), mens på min fars Canon-skriver (BJC 4300) er det svært lett å fylle på refillblekk, så det er lønnsomt.

Når det gjelder papir, er det i mange tester vist at det beste papiret vanligvis er av samme produsent som skriveren. Har du Canon-skriver bør du altså kjøpe Canon-papir. Papir av ulike produsenter får du også kjøpt på www.blekkpatron.no, men hvordan prisnivået på papir er vet jeg ikke.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Jeg har handlet fra blekkpatron.no og jeg skal aldri handle der mer. Når jeg skrev ut med billigblekk så tok skriveren mange pauser under utskriften slik at det tok lang tid å skrive ut, straks jeg satte i originalblekk så forsvant dette problemet.

 

Det tørket ikke så fort og dermed fløt det litt ut på utskriftene. Greit nok ved utskrift av vanlig tekst men ikke til annet. Dessuten stinket blekket, så når jeg skrev ut ett A4 bilde så luktet det ille på datarommet.

:!:

 

Dette er min erfaring så fra nå av så holder jeg meg unna billigblekk!

Lenke til kommentar

Ikkje kjøp uorginalt blekk!

Skrivera kan bli øydelagt av det.

Jobber på binders sjøl, der har vi fått inn fleire skrivera som er blitt øydelagt av uorginalt blekk.

Vi er også ganske billige på orginale blekkpatroner.

Sjekk binders.no for priser.

 

Sorry viss dere admin ikkje vil at vi skal fortelle om plasser vi jobber sjølv., men han spurte og eg svarte så godt eg kunne..

Slett innlegget viss det er upassande.

Endret av Kaksa
Lenke til kommentar

Sjekket priser på blekkpatroner i går hos disse 3 butikkene.

Pris er for komplett sett (5 patroner).

 

Blekkpatroner til Canon Pixma IP5000:

BCI-6C (Blå/Cyan)

BCI-6Y (Gul)

BCI-6M (Magenta)

BCI-3EBK (Sort)

BCI-6BK (Sort)

 

1149kr hos www.mamoz.no

565kr hos www.netshop.no

446kr hos www.psdata.no

 

**************************************

 

Fotopapir fra Canon:

 

Canon PP 101 Glanset fotopapir 10X15cm (7980A010)

3,45kr pr ark hos www.Netshop.no

2,40kr pr ark hos www.mpx.no

2,00kr pr ark hos www.psdata.no

 

Canon PR-101 Glanset fotopapir PRO 10X15cm (1029A015)

4,95kr pr ark hos www.Netshop.no

3,65kr pr ark hos www.mpx.no

? kr pr ark hos www.psdata.no

 

Canon PP 101 Glanset fotopapir A4 (7980A008)

8,75kr pr ark hos www.Netshop.no

6,20kr pr ark hos www.mpx.no

? kr pr ark hos www.psdata.no

 

Canon PR-101 Photo Paper A4 (F45-3251300 eller PR-101A4)

? kr pr ark hos www.Netshop.no

8,67kr pr ark hos www.mpx.no

7,53kr pr ark hos www.psdata.no

Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle finne fram prisane i ein butikk, slik du slepp å bestille fra internett.

Prisane er hentet fra binders.no og elkjøp.no

På binders.no er prisane det samme på web som i butikk.

 

6bk

Binders: 99.-

Elkjøp: 129.-

 

6c

Binders: 99.-

Elkjøp: 129.-

 

6m

Binders: 99.-

Elkjøp: 129.-

 

6y

binders: 99.-

Elkjøp: 129.-

 

3ebk

binders: 119.-

Eljøp: 129.-

 

Sum:

Binders: 525

Elkjøp: 645

 

-Kim-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo.

Her var en del interessant å lese i denne tråden.

Takk til kaksa og AK+ for nyttige opplysninger.

 

Når det gjelder dette med uoriginale kontra originale patroner, og refillblekk eller sett for å etterfylle patroner, så har jeg hatt en HP 930c i fire år nå. På den har jeg så å si bare brukt piratblekk og dette har fungert veldig bra.

Jeg har kjøpt fire eller fem patroner som har vært etterfylt fra Blekkskriveren , og disse har jeg så etterfylt fem - seks ganger hver før jeg har kjøpt ny patron.

 

Når det gjelder holdbarheten, så satte jeg opp to bilder på kjøleskapdøra, (der kommer sola på besøk hver dag), et skrevet ut med originalblekk og et med refillblekk.

Etter et år var begge omtrent nøyaktig like dårlige og blasse i fargene, så jeg tror ikke at HP's blekk er spesielt bra i alle fall. Men de fleste bildene skal vel havne i album, og der er de ikke spesielt utsatt for sterkt lys.

Og i mitt album har jeg bilder som er fire år og som ennå har rimelig bra farger.

Skal man være sikker så er det vel bare Epson som har rimelig god holdbarhet, men for meg er det lite interessant hvordan bildene er om femti år. Da finnes det sikkert også teknologier for kopiering som er overlegent det vi har i dag...

 

Jeg har selv akkurat kjøpt meg en Canon iP 5000 skriver og kommer nok til å kjøpe noe piratblekk til denne også. Her er det jo også patroner som er enkle å etterfylle. Men siden originalpatronene heller ikke er så dyre så blir det nok en del av dem også.

 

Og til sist: Jeg har hørt at HP Everyday papir ikke gir bra utskrift på Canon skrivere. Det stemmer har jeg funnet ut!

Men Ilford funker, og det er rimelig.

 

REGS :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...