Kafarsken Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Hei. Jeg har problem med å få pc'en til å virke. Jeg prøver å installere winxp, men så stopper den rett etter jeg har installert driverene til sata-kontrolleren. Skjermen blir svart. Litt info. Cheiftech 360 w HK: Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A GPU: Gainward GeForce FX5900 ULTRA 256MB DDR Minne: Twinmos 512 PC2700 CPU: Amd Athlon 1800 + HD: Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA DVD: NEC ND-3500 Jeg låner en annen cd med xp. Samme resultat. Jeg prøver å sette i en WD IDE disk (med forhåndsinstallert XP). Nå virker pc'en treg på å registrere disken (Detecting ID drives). Den stopper når den kommer til Verifying DMI Pool Data. Feilsøking: Setter i en AMD Barton 3000 +. Samme resultat. bytter til Geil 512 PC3200. Samme resultat. Prøver med med et Geforce MX-kort (MS-8826) Samme problemet. Verififying DMI pool data .... update success. Stopper der. Jeg har til og med re-flashet biosen uten den innebygde funksjonen. Bios1012 Er det noen som kan tenke seg hva som er galt. På forhånd takk! K Endret 21. november 2004 av Kafarsken
Amnio Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Prøv å resette CMOS og/eller gå inn i bios og sett alt på standard oppsett. Kan og være at deler av hovedkortet har fått seg en trøkk under transport og er delvis defekt. Det kan jo forklare hvorfor kun et par funksjoner får dataen til å henge. Vent gjerne med å komme til den konklusjonen, kan jo være noe annet trivielt som kjøling eller lignende.
Kafarsken Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Takk for svar Jeg heller også mot at det er noe med hk. Når jeg flashet biosen, ble vel alle settings resettet? Men jeg kan jo prøve. På 1800 + hadde jeg på en silent vikning. På 3000 + har jeg en massiv kobbersak med ei papst-vifte. Temperaturen ser bra ut i biosen. Så det er skal ikke være noe problem. K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå