Gå til innhold

MySQLi med Fedora Core 3 RPMer


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn Fedora Core 3 på en server jeg bruker. For å få nyeste av PHP og MySQL har jeg lastet ned og lagt inn PHP 5.0.2 og MySQL 4.1.7 RPMer fra http://download.fedora.redhat.com/pub/fedo...86/Fedora/RPMS/.

Det som er problemet er at det i RPM-utgivelsen ikke følger med mysqli.so, som er modulen for å bruke den nye objektorienterte koblingen mellom PHP5 og MySQL4.1. Jeg har prøvd å lete litt rundt, men den eneste RPMen jeg finner med den modulen er for en helt annen distro som sannsynligvis ikke vil fungere. Jeg har ikke testa ennå, men er litt redd for å ødelegge, siden jeg ikke er helt inne i hvordan alt fungerer i linux. Jeg vil også helst slippe å måtte kompilere den inn sjøl.

 

Er det noen som vet om hvordan jeg kan få på plass denne modulen? Går det eventuelt an å kompilere bare modulen? Fint om noen i så fall forklarer hvordan.

 

Jeg syns det er utrolig teit at den modulen ikke følger med, når det er den som er en av de viktigste grunnene for å legge inn de nyeste versjonene. :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...