NuB Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Å gi side 2 i et dokument sidetall 1 går greit, ved å hake ut "Vis på første side" og "Start på 0". Men hva hvis man har både forside og innholdsfortegnelse og ikke ønsker å begynne nummerering før side 3? Jukse med å sette sammen dokumenter går alltid an men ønsker å finne ut hvordan det er meningen man skal gjøre dette.
kjeklulf Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Sett inn et inndelingsskift -> neste side nederst på side 2. Dermed kan du sette inn sidetallet på side 3 og stille inn at det skal være nummer 1.
fjotten Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Det går, men husk at det vanligst å starte nummereringen (skjult) på forsiden. Endret 20. november 2004 av fjotten
NuB Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 (endret) Det går, men husk at det vanligst å starte nummereringen (skjult) på forsiden. Det går dessverre ikke å starte på -1 sånn at side 3 blir side 1. Har prøvd den andre metoden, men sidenummereringen begynner fremdeles på førstesiden. Endret 20. november 2004 av NuB
sofTest Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Tror det er det samme som kjeklulf skriver, og det blir på engelsk, men kanskje litt klarere: (nederst på side 2) Insert - Break (på side 3) Insert - Page Numbers - Format - Start At: 1 Har brukt denne metoden, så det skal fungere. Endret 20. november 2004 av sofTest
NuB Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Dette fungerer, men hvordan "bryter man" inndelingene fra hverandre? Når jeg gjør dette får jeg sidetall også på side 1 og 2 (så side 3 som er merket "side 1"). Dersom jeg fjerner sidetallet på side 1 og 2 forsvinner det for resten av dokumentet også. Egenskapene for inndeling 2 endres når jeg endrer i inndeling 1 om dere forstår.
sofTest Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Du bruker sannsynligvis header eller footer som er lik/låst til foregående seksjon av dokumentet. Når du er inne på editeringen av header eller footer, så må du fjerne valget (unselect) av symbolet for dette i verktøylinjen. Når dette er gjort, så kan du ha ulike headere og footere i de ulike delene av dokumentet. Se vedlagte fil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå