Gå til innhold

dvi vs vga og crt vs 12ms lcd


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvis man har et 6800gt agp 256mb med dvi utgang hvor mye bedere blir bildet på en 12ms 19 tommers lcd med dvi inngang vs å bruke vga?

 

Bruker pc mest til fps og mmorpg og ltt photoshop.

har en Samsung 21" crt 1100df men har lyst å skifte til BenQ den nye 19" 12ms

http://nordic.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=440 modell FP937s

 

det som jeg er misfornøyd er at det er flimmer i skjermen ut i kanterne specielt i refresh over 120 mhz og degasus hjelper ikke og ingen magneter eller høytalere er i nærheten. Den er faktisk dårligere enn en billigere 19" jeg hadde før, men det er muligt at det er feil på den.

 

Men hva er best til spill 12ms lcd eller crt og kan noen forklarer meg hvorfor en lcd har så mye lavere refreshrate sammenlignet med crt, og er de noe man merker i eks. spill.

 

spiller spill som Halflife2, Everquest 2 og Farcry online

 

socket 939,fx-53,10k hardisk og 1gig mem dx9.0c , (6800gt 256 400mhz ram 1,6ms ram)

 

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom CRT og LCD er at LCD alltid har en farge, slik at den ikke flimrer hvis refresh rate er lav. BenQ-en skal være best på DVI, men du får jo med DVI og VGA-kabel i pakken, så du kan jo føle litt på det selv.

 

LCD vs. CRT. Det viktigste du tenker på når du kjøper LCD er at du vil ha mer plass på skrivebordet. LCD er forøvrig bedre å lese tekst på, og kan ha en veldig god bildegjengivelse. CRT skal være bedre til spill generelt, men den LCD-en du sikler på er blant de beste til spill, og ikke mye dårligere enn tilsvarende CRT.

 

 

Forøvrig feilpostet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...