Gromit Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Hmm. På bærbaren har jeg et Intel 2200BG og trådløse access punktet er et topcom Skyracer 254G accesspunkt (54Mbit) Krypteringen jeg kjører er WPA-PSK. Men hastigheten er jo så treig at jeg får vondt i meg. kjører kanskje på maks 6% av 54Mbit. At jeg ikke peaker 54 er greit.. men burde nå klare opp i mot 50 60% ihvertfall. Og accesspunktet er ca 5-6 meter fra meg...
sofTest Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Har du oppdaterte driver til nettverkskortet, og oppdatert firmware til askesspunktet? Har du godt signal? Hvis ikke, pass også på at antennen er justert i vinkel med maskinen din. Signalene fra en rundstråleantenne sendes ut fra sidene på antennestangen, med noen graders spredning, no lignende dette >|<.
Gromit Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Har topp signal. akkurat det som er problemet... får jo bare rundt 4.5 mbit i sekundet. vet at krypteringsnøkkelen har noe å si på hastigheten, men skal det være så drastisk? Maskina sier at den er koblet opp på 54Mbit så.
sofTest Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Kjenner ikke dette aksesspunktet, men moderne trådløse enheter tåler kryptering uten særlig tap av hastighet. Hvilken hastighet får du uten krypering? Har du sjekket om det er oppdaterte drivere til nettverkskortet og firmware til aksesspunktet. Er det andre brukere på aksesspunktet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå