Gå til innhold

Half-Life: * En som har fikset Audio Problemet *

Anbefalte innlegg

Skrevet

FIXED IT

here is the video of my fix in action

in the vid its not the pc freezing, just the webcam not peing ablet o keep up with it

right click save as

http://members.dodo.com.au/jjer/hl2.WMV

------------------------------------------------------

Fix!

The stuttering audio is caused by decompression of the Audio files

Download GCFScape "A utility that lets you extract the .gcf files"

Go into your "Steam\SteamApps" Folder and open "source sounds.gcf" it should open with GCFScape, then locate the "Sound" folder and extract it into "Steam\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2"

Now your game should run fine.. ^voodoo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Re: Fix!

quote:Originally posted by [3e]^voodoo

The stuttering audio is caused by decompression of the Audio files

Download GCFScape "A utility that lets you extract the .gcf files"

Go into your "Steam\SteamApps" Folder and open "source sounds.gcf" it should open with GCFScape, then locate the "Sound" folder and extract it into "Steam\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2"

Now your game should run fine.. ^voodoo

I just tried this and it made no difference.

-----------------------------------------------------

Ser ut som at det ikke funker på alle sine datamaskinger :(

Skrevet

Har ikke så mye hakking i lyden nå mere da jeg slo ned på grafikken...

MEn det er der litt enda å er plagsomt som faen!

Han fyrn på videoen hadde jo helt sinnsykt bra pc da!

Skrevet (endret)

har audigy og amd xp1800 og 512MB DDR.

men EN ting: ville ikke spille gått bedre hvis den ikke hadde brukt filer fra komprimerte gcf filer ? så den slapp å pakke de ut mens man spiller. hmm.

Endret av 2mass
Skrevet (endret)

Holder på extracte nå...

Virker egentlig logisk at det vil gå bedre da, da spille hele tiden må gå inn i en fil, for å finne en fil som spille skal bruke, i stede for å bare hente filen som ligger helt åpent i en mappe...Nesten som at lydfilene er pakket å spille må pakke dem opp hver gang dem skal brukes...da brukes det unødvendig mye resurser å spille kan hakke...

Hvis dere skjønte noe... :blush:

Helt herpa forklart... :blush:

Endret av Fat_ASS
Skrevet (endret)
men EN ting: ville ikke spille gått bedre hvis den ikke hadde brukt filer fra komprimerte gcf filer ? så den slapp å pakke de ut mens man spiller. hmm.

Ah der har vi en som kom meg i forkjøpet å MYE enklere forklart... :yes:

EDIT: Når jeg har extracta lyden trenger man da den pakka fila???

Eller kan man bare slette den??? spille blir vel ikke å bruke den mer allikavel??

Endret av Fat_ASS
Skrevet

Er det fordi det er sent på kveld eller eller er det flere som ikke klarer å finne noen "extract" mulighet på det der programmet.......%#¤!....argh... :hmm:

Skrevet
Har ikke så mye hakking i lyden nå mere da jeg slo ned på grafikken...

MEn det er der litt enda å er plagsomt som faen!

Han fyrn på videoen hadde jo helt sinnsykt bra pc da!

My current PC is an AMD 3200, 9800pro, 1,5gb ram. Jaja, var ikke SÅ extrem den da.

Skal prøve senere det med lyd greierne, fikk redusert det kraftig etter oppdatert lyd drivere og skjermkort drivere (Catalyst 4,12 beta).

Skrevet
Er det fordi det er sent på kveld eller eller er det flere som ikke klarer å finne noen "extract" mulighet på det der programmet.......%#¤!....argh... :hmm:

Høyreklikk på mappen og velg extract.

Rename .gcf-filen etter at du har extractet mappen.

Skrevet

Høyreklikk på mappen og velg extract.

Rename .gcf-filen etter at du har extractet mappen.

Ah...mange takk...... :thumbup:

driver og pakker ut filene nå, skal gi fra meg lyd og fortelle om det blev noen forandring.... :D

Skrevet

jeg prøvde nå... funka ikke for meg... fremdeles hakking i lyden osv.

men det kan jo hende at det funker for noen andre ;)

Skrevet (endret)

ja...pakket ut filene og skulle prøve.....nå ser det ut til at hl2 må reaktiveres igjen og jeg får ikke spille før om ca 80 min......en ting er sikkert.....de ærlige kundene, meg deriblant, tror jeg kan bli rimelig lei hvis dette fortsette på det viset..... :nei:

Trodde at når jeg først hadde aktivert hl2 så fikk jeg også spille det når jeg ønsker.....

Viste seg at når jeg renamet .gcf-filen så ville steam laste ned lydfilene på nytt... :blush: så jeg må vel bite i et litt surt eple og trekke tilbake mine uttalelser.

Uansett, hos meg fungerte dette, forbedret lyden betraktelig. Nå hakker lyden kun når jeg tar en quicksave og ved enkelte loadinger. Jeg lot forøvrig .cfg fila ligge der den lå, pakket kun ut lydfilene slik det stod beskrevet i den første posten.

Endret av Aldursil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...