Gå til innhold

problemer med windows firewall


Marcelo

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med windows firewall, jeg klarer ikke å slå det av og det forstyrrer BT programet mitt og andre programer så jeg bruker gjennom nettet, det står at det er slått av men på windows securety centeret så står det at det er på. noen så kan hjelpe meg ut her??

post-104-1100882658_thumb.jpg

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start->Kjør->"services.msc". (uten " så klart.)

Velg "stop" etterfulgt av "disabled" for de tjenestene du ikke har lyst på å ha. F. eks. Security Center og Windows Firewall. Vet ikke hva de to heter på lista på norsk, hvis de heter noe annet altså. Da skulle problemet opphøre, eller du må finne en annen syndebukk for ditt problem. :)

 

Bortsett fra dette er services.msc en fin plass til å fjerne andre unødvendige tjenester som konstant kjører i bakgrunnen (f. eks. Messenger, den tjenesten som gir andre mulighet til å gi deg beskjeder midt på skjermen. Må ikke forveksles med Windows Messenger eller MSN).

 

Bare sjekk og dobbelsjekk hva du gjør før du gjør noe. Finnes en hel del oversikter på nettet om hva de forskjellige services gjør. Med god tweaking får du et raskt og godt system, på andre enden av skalaen finner du en del problemer som i værste fall medfører reinstall eller generelt en del tid for å fikse.

 

Edit:

En annen ting, hvis du har en annen Firewall installert, som windows oppdager som firewall, så vil vel det lyset lyse grønt uansett om du skrur av eller på Windows sin innebygde firewall. Problemet ditt er da heller i regelsettet til den firewallen du eventuelt har.

Endret av Amnio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...