Gå til innhold

Bilde forstyrrelser ved avspilling av video

shortCut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel maskin stående som hovedsakelig brukes som filserver og til nedlasting. Den består av ett gammelt Asus A7V kort (Rev 1.02, Bios 1011), Duron 700, ett urgammelt PCI Riva TNT med 16 mb ram, 384 MB sdram 100, ett lydkort og LAN.

Har plutselig begynnt å få forstyrrelser mens jeg spiller av videofiler på denne. Forstyrrelsene vedvarer inntil jeg restarter maskina og kommer ikke tilbake før jeg spiller av video igjen. Forstyrrelsene kan oppfattes som antenneforstyrrelser på en vanlig TV, med masse støy på bildet, og dette blir verre jo hardere CPU belastes.

Av forandringer jeg har gjort i det siste, kan jeg nevene at jeg satte i en større harddisk og måtte dermed oppgradere BIOS. Fikk en feil flashing og måtte bruke en BIOS Savior for å flashe på nytt. Maskina ville likevel ikke boote etter ny flashing, men ble plutselig "normal" igjen etter ett par dager. Hva som gikk/var galt vet jeg enda ikke, :) Etter flashingen ser maskina CPU som en Athlon 800 mhz. Om dette har innvirkning er også noe jeg lurer på.

Det jeg i bunn og grunn lurer på er om dette skyldes skjermkort eller om det kan være annen maskinvare. Kanskje det kan være software/codecs??

Anyone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...