Gå til innhold

Uforstående til forumbrukenes klager på T630


Patience

Anbefalte innlegg

Hei på deg :)

 

Har lest gjennom et uttal poster hvor den ene etter den andre klager på Sony Ericssons modell T630.

 

Selvsagt strides det mellom motstående meninger. Men likevel er jeg overrasket over at så mye negativt blir sagt om denne telefonen.

 

Det har kanskje noe med en viss urealisme til hva man forventer seg i dette prissjiktet.

 

Selv har jeg fra før en P900 og nå en nyanskaffet T630 for å ha en "light" telefon å drasse med meg.

 

Det er sant at kameraet er virkelig elendig. Og at 2 MB minne er i minste laget. (Men ikke for lite egentlig.. bare på grensen)

 

Mitt personlige inntrykk at denne telefonen er at det er en svært god og gjennomarbeidet sak som har mange fine finesser som faller meg hjertet nær. Feks muligheten til å se hvem som har sendt deg melding via et bilde.

 

Må også trekke frem lydkvaliteten som er meget god. Faktisk så god at jeg som er sterkt tunghørt uten problemer har problemer med å oppfatte hva som blir sagt.

 

Hva mener dere ande? Er vi blitt bortskjemte? Er T630 bedre enn sitt rykte her inne på forumet? Jeg synes det.

 

-Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der tar du grundig feil Pat. Har hatt telefonen i et halvt år nå og tanken om å kaste den i veggen har kretset rundt i hodet mitt utallige ganger.

 

Aller først det med lyd.. Ja, for en fantastisk lyd. :hrm: Ikke er det mulig å bytte meldingslyder, og heller ikke kan man spille av noe annet enn midi-filer.

 

Ja, og en ting til. Er det meg eller er det slik på alle T630'er, du starter opp telefonen, skriver inn evt. Pin-kode og BOOM!!!!

 

Telefonen er Stuck. Du trykker på joystick-knappen 39 ganger, og plutselig kommer alle de gangene du har trykket med en sånn fart at du klarer å sende 10 meldinger til den første på listen. Skal det være sånn? Og det er flere tilfeller hos brukere jeg har lagt merke til det.

 

Og jo enda en ting. Skjermen er Stor og God. Bilder er en fryd å se på. Men hva med bildene du tar? Det er jo en kvalitet som er så dårlig at bildene ikke blir et "Kodak-moment". Greit, det ser kanskje bra ut på telefonen, men hvis du skal printe ut bildene på fotoark, så ser du raskt at det er en SE-telefon som har stått for fotograferingen. Dette i sammenligning med en 6600, som har et betydelig bedre kamera MED Zoom. Syns du bør drasse litt mer på den light-telefonen din så ser du fordeler og ulemper ved denne. Og tro meg. Ulempene er i stor grad mer synlige enn fordelene som fks stor skjerm og god pris.

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

bah, den er jo "gammel"...man må da ffs gjøre research før man kjøper noe...det mener nå jeg "let the buyer beware"...

 

jeg liker den bra jeg.. har ikke for store krav, den var billig, grei, pent utseende, greit kamera i nøden..seff kan man kreve bedre kamera. Ett råd. KJØP EN ANNEN MOBIL...skulle ikke være noe problem å sjekke kamera kvaliteten før man kjøper...

Lenke til kommentar

Er ikke alle som har muligheten til det. Noen handler på Impulshandlinger, og andre blir bare tiltrukket av dens lekre utseendet. Ikke alle tenker på innholdet før de kjøper hvis de har lyst på en lekker telefon. Men det er kjøperens feil..

 

Jeg derimot kjøpte denne ettersom den hadde kriteriene jeg hadde behov for. Bluetooth, Kamera og Wap-oppsett. Ingenting av disse er noe å skryte av sammenlignet med andre telefoner.

 

Bluetooth, sluker batteri når den er på. ( Er kanskje slik på alle telefoner, er ikke sikker)

 

Kamera, som nevnt tidligere.

 

Wap, Kunne vært bedre på visse områder.

 

Liker man T630, så er det jo i og for seg greit. Men skjønner ikke hvordan dere kan rose den opp i skyene når den bare er et problem.

 

bah, den er jo "gammel"...man må da ffs gjøre research før man kjøper noe...det mener nå jeg "let the buyer beware"...

 

Joda, er enig der. Men ikke alle som er på mobiljakt er like skarpe som oss forumfolk. Fks Bestemødre eller 12-åringer som vil imponere vennegjengen sin.

Mobiler er jo for alle.

Lenke til kommentar
En ting bare t630 har zoom! men ikke noe særlig bra da :p og er det egentlig så mange som bruker mobil kamraet til noe annet enn å ta mms bilder til å sende ?

Den har vel strengt tatt ikke zoom!!!!!

 

Bare muligheten til å bytte størrelse på bildene : S, L og XL

Jo større størrelse, jo større er filen.

 

Mange bruker sin kjære T630 til å sende bilder til pc'en og skrive ut også. Eller overføre via email osv.. Muligheten er enorme. og MMS er bare en dråpe i sjøen :p

 

Tenk deg at du er på tur i skogen, og plutselig ser du en Bigfoot. :p

Det eneste du har på deg er SE T630 og du tar bilde av deg selv med Bigfooten i bakgrunnen. Hadde ikke det fortjent en plass på stueveggen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...