Lord_Linus Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Trenger litt hjelp å lage en php kodesnutt som som kan hente ut informasjon fra en database skrive ut i en tabell. Noen som gidder lage en slik kodesnutt for meg? Trenger disse feltene i tabellen. Navn, pris, produktnr, pris og lagerstatus.
joenohr Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg er ingen sjef i PHP men følgende kode bør nok fungere relativt greit. <?php include('db.php') <- tilkoblingsinformasjon for database $query = "SELECT navn, pris, produktnr, lagerstatus FROM min_tabell"; //antar at pris x 2 som det står i det opprinnelige innlegget er feil, og at det f.eks. ikke skal hentes fra to forskjellige tabeller $result = mysql_query($query); echo "<table width=\"100%\">"; while($temp= mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[navn]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[pris]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[produktnr]"; echo "</td>"; echo "<td width=\"25%\">"; echo "$temp[lagerstatus]"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> (edit! glemte å avslutte php) Sånn, det fungere nå for meg, men jeg tenker det finnes mer effektive og snedige måter å utføre det samme på Med forbehold om syntax feil. Endret 18. november 2004 av joenohr
Gilbert Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Kan være lurt å putte inn litt \n her og der, så er det mer behagelig å se i kildekoden om man er på en liten feilsøkings-tur
Lord_Linus Skrevet 18. november 2004 Forfatter Skrevet 18. november 2004 takk det fungerte, da er det videre til neste problem. Men det skal jeg prøve å løse selv, slik at jeg lærer noe. Takk, takk,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå