Gå til innhold

K500, bildekvalitet kontra 6230

asvaberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg kjøpte en K500 til min sønn, og han er jo storfornøyd.

Men når vi sammenligner bildekvalitet med min 6230, så faller den helt igjennom.

Er det andre som har tilsvarende erfaring med SE kamera ?

Legger ved et bilde tatt i kveld. Kamera er stilt inn med nattmodus, stor billedstørrelse og normal kvalitet.

(fin kvalitet gir enda mere "korn")

post-19-1100726326_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sammenligne bilder tatt i dagslys. Da skal normalt k500 ha bedre bildekvalitet enn 6230. Nattmodus på SE er ikke av de aller beste.

Skrevet

Takk for en fin sammenligning. Viser godt hvor stor kvalitetsforskjell det er mellom kameraer, til tross for at oppløsningen er helt lik.

Har desverre ingen tips til å forbedre kvaliteten, men får jo håpe den gjør det bedre i dagslys.

Skrevet

Opplever det samme på min K500. Da jeg kjøpte den på elkjøp sa de at det var samme kamera som på k700. Det viser seg at bilder tatt med k700 med samme oppløsning er mye bedre. Bildene til k500 blir helt elendig hvis det ikke er dagslys. man kan til nød ta et bilde med laveste oppløsning uten dagslys. Dette er en enorm skuffelse. Selv bildene fra min gamle t610 blir klarere uten dagslys.

Skrevet

Prøv heller å ta bilde UTEN nattmodus og rediger det på PC i etterkant om du har mulighet. Nattmodus genererer mye 'støy' på både K500 og K700.

Skrevet

QUOTE (*Dragon* @ 18/11/2004 : 14:14)

6230 er jo også en mye dyrere telefon

Ja, det er noe man også bare tenke på når man sammenligner bildekvalitet i ulike prisklassen.

javel :roll:

Kan noen så forklare meg hvordan amobil sin tester kan gi :

6230 Kamera 3 -tre- poeng

K500 Kamera 6-seks- poeng

?????? :hmm:

Skrevet

enig! amobil sine tester er passe teite! min telefon (N6600) fikk 3'er i kamera, samtidig som siemens st55 fikk 4'er...men allikevel så stod det i testen til st55 at den ikke kunne sammenlignes overhodet med kameraet til 6600... :hmm: teit, altså! :thumbdown:

Skrevet (endret)

Da har jeg to nye sammenlignbare bilder, tatt ute i går ettermiddag. Dog med litt forskjellige motiver, men lyset skal være rimelig likt.

Først K500:

post-19-1100849829_thumb.jpg

Endret av asvaberg
Skrevet

så 6230

Så kan dere selv vurdere bildekvaliteten og om amobil sine kameravurderinger står i stil til resultatet.

Husk på at vi ikke har kommentert bruken av kamera og dets egenskaper. Bl.a. så har K500 zoom og redigeringsmuligheter.

post-19-1100849952_thumb.jpg

Skrevet

K700 har nøyaktig samme problem som k500.

Funker heller ufattelig dårlig når det ikke er dagslys.

Selv med fotolyset på, er det gankse ubrukelig..

Men men, man skal jo bare ha det gøy med kameraet!! -MMS :)

Skrevet

Det er sant at kameraet er bare for gøy, men det er jo synd at man ikke kan ta bilder inne for det er jo som oftest da man får de morsomste motivene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...