Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til ghost


Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig?

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig?

 

takker for svar!

I Norton Ghost kan du lage boot-cd (eller diskett).

 

Gå på Norton Ghost Boot Wizard.

 

Der velger du Peer-to-Peer Network Boot Disk, så må du velge hvilket nettverkskort du har på klientene dine.

Lenke til kommentar
Hei.

Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig?

 

takker for svar!

Hei!

Jeg har drevet å fiklet litt med dette, og hvis du skal ha nettilgang så kan du ikke ha kun cd. Du kan riktig nok lage en ghost-cd men du trenger en diskett for å få tilgang til cd'n.

Grunnen til at du ikke kan bruke cd er visstnok at ghostprogrammet trenger å skrive til enheten dersom du benytter deg av nettverksfunskjonaliteten.

 

Det jeg endte opp med var å kjøpe en USB-diskettstasjon, det løste problemet.

 

MEN, jeg håper inderlig at noen har løst dette problemet, og VET at man kun trenger en boot-cd uten hjelp av diskettstasjon, i så fall, SKRIK UT! :yes:

 

edit: Jeg mener helt bestemt at den løsningen FIZK beskriver ikke vil fungere. (Husk at vi her benytter Ghost enterprise 8.0 (evt. 7.x))

Endret av OBF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...