Gå til innhold

Pci-E + "SLI" + DDR2 + amd?


Supermikke

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har nå vært på folkhøyskole siden August og føler at jeg har falt ut av pc hardware "loop"en... Pci-E, jeg har hørt noe om at det ikke er praktisk å oppgradere til det før man har hovedkort som støtter SLI? (ikke sikker på navnet), er dette sånn at man kan parallell-kjøre grafikk-kort? Støtter de nåværende kortene dette? Trenger man spesifike grafikkkort til dette?

 

Og DDR2, jeg har hørt noe om at det skal bli det store nye grensesnittet, men hvorfor har ikke amd sine 939 sockets støtte for det? (ihvertfall ikke de på komplett) og jeg har fått intrykk at 939 er socket typen å gå for for senere oppgraderings-potensiale.. Har jeg blandet ting eller misforstått? Det er så slitsomt å komme inn i ting igjen etter å ha gått glipp at detaljer...

 

Tenkte meg å bygge en pc med en gang jeg finner ut av hva som er nytt og kommer etc...

 

Annen teknologi som er verdt å nevne? =]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chipset for socket 939 støtter ikke DDR2 fordi minnekontrolleren er en del av prosessoren, ikke chipsettet.

 

SLI gjør at to 6600GT, 6800GT eller 6800Ultra kan kjøre sammen. Kortene må være av samme type og ha den lille SLI-kontakten på toppen. De må dessuten være PCIe. De fleste SLI-hovedkortene deler en PCIe-x16 opp i to PCIe-x8 når du kjører SLI.

 

Noen hovedkort (fra Tyan og IWill) kommer til å ha dual prosessor og dobbelt chipset slik at du får to ganger PCIe-x16.

 

Pyton.no har allerede ett SLI-hovedkort i prislisten, det er laget for dual Xeon og heter IWill DN800-SLI.

 

Lykke til med ny maskin.

Lenke til kommentar
Chipset for socket 939 støtter ikke DDR2 fordi minnekontrolleren er en del av prosessoren, ikke chipsettet.

 

SLI gjør at to 6600GT, 6800GT eller 6800Ultra kan kjøre sammen. Kortene må være av samme type og ha den lille SLI-kontakten på toppen. De må dessuten være PCIe. De fleste SLI-hovedkortene deler en PCIe-x16 opp i to PCIe-x8 når du kjører SLI.

 

Noen hovedkort (fra Tyan og IWill) kommer til å ha dual prosessor og dobbelt chipset slik at du får to ganger PCIe-x16.

 

Pyton.no har allerede ett SLI-hovedkort i prislisten, det er laget for dual Xeon og heter IWill DN800-SLI.

 

Lykke til med ny maskin.

Tusen takk for oppdateringen...

 

Tror nok det kommer til å holde i lange baner med et enkelt pci-e kort.. dermed blir hovedkort-jakten litt lettere... får bare vente på GIGA GA-K8NXP-9'en eller lignende slik at jeg får pci-en ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...