Gå til innhold

ny barebone til videoredigering+ litt gaming


zipuz

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en ny barebone, men er ikke helt sikker på hva jeg skal ha!

har lest utrolig mange tester osv... men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvordan barebone jeg skal ha, hvordan prossesor, minne og harddisk.

 

barebone'n skal brukes til videoredigering og litt gaming!

makspris er rundt 10k, gjerne billigere (trenger ikke å være så syk :) alt er bedre enn det jeg har nå! )

har skjermkort ( greit nok: hercules 3d prophet 9600PRO) , mus, tastatur og dvd-brenner fra før av :)

 

- Bør ha WLAN siden den skal brukes hjemme

 

-kortleser

 

- prossesor aner jeg ikke hva jeg skal ha :hmm: skjønner ikke helt forskjellen på amd og intel

 

-1024mb minne

 

takker for alle forslag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig :)

Jeg har begge deler (pci og usb altså) begge to fungerer helt utmerket. Hvis du skal ha integrert wlan så har du disse å velge mellom;

Aopen XC Cube EA65 (-II*) - Prisguiden (* -II utgaven har 275w strømforsyning, mot 220w på den første utgaven)

Msi Mega 180 - Prisguiden

Msi Mega 865 - Prisguiden

Iwill Zmaxdp - Prisguiden

Iwill Zmaxap - Prisguiden

 

Det var stort sett det tror jeg, velg og vrak :)

Lenke til kommentar

Aopen xc Cube EA65 II og Iwill ZMAXap ser veldig bra ut, har faktisk sett på Iwill ZMAXap før, men ble usikker på om jeg skulle ha den socketen (478) -

de andre på lista var det så mange som klagde på + at jeg skal nok ikke bruke den som en reindyrket mediemaskin :)

hva syns du om den type socket ?

Lenke til kommentar
Socket 478 begynner å bli utdatert, jeg ville nok gått for en socket 754 eller 939. Sistnevnte koster flesk, så jeg tror nok ville gått for 754 i dag.

754 er like utdatert som 478. Skal man ha A64 idag velger man 939!

Det siste oppsettet ditt så veldig bra ut, zipuz. Kan ikke uttale meg om minnet du har valgt, men alle de andre delene er gode.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Socket 478 begynner å bli utdatert, jeg ville nok gått for en socket 754 eller 939. Sistnevnte koster flesk, så jeg tror nok ville gått for 754 i dag.

Det er et par hundre i forskjell på 754 og 939.

 

754 er like utdatert som 478.

 

For eksempel ikke?

Lenke til kommentar
754 er like utdatert som 478.

 

For eksempel ikke?

I mine øyne er ingen av delene utdatert, min kommentar var rettet mot:

 

Socket 478 begynner å bli utdatert, jeg ville nok gått for en socket 754 eller 939. Sistnevnte koster flesk, så jeg tror nok ville gått for 754 i dag.

 

I den grad noen av disse Socketene er utdatert, er ihvertfall 754 mer utdatert/uaktuell for dem som kjøper ny Shuttle, enn 478.

 

Skjønner du hvor jeg vil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...