Gå til innhold

USP Port Ødelagt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stor skrift i sig og det one11 funker ikke får meg. Sanne tråder som det her gidder jeg ikke og svare på en gang.

Du kunne like gjerne ha holdt deg LANGT vekke denne traaden for her er du ikke til hjelp, ser ut som om at du bare vil oke post-counten din her ja. :no:

 

Tilbake til traadstarter: Du nevner ikke om du har flere USB porter paa din datamaskin, er det kun snakk om at det er en fysisk port som ikke fungerer.

 

For du gaar til innkjop av ett PCI USB kort, saa skal vi ta en liten sjekking, ok?

 

Hva slags produkt er det som ikke funker i USB porten din, er det snakk om en printer, mus eller hva?

 

Jeg anbefaler deg aa se om det kan vere programvaren/driveren til det produktet du bruker som kan ha tatt dagen, avinstaller og installer det paa nytt.

 

En annen ting, vet du med sikkerhet at produktet ditt fungerer, prove aa flytt det til en annen port paa maskinen (hvis du er like heldig som meg aa ha 4 USB 2.0 porter) for aa se om det vil fungere. Hvis det da fungerer som normal, da vet du med sikkerhet at det er USB porten som har tatt kvelden.

 

Det er ogsaa en mulighet at det er USB kablen som har et brudd (f.eks mellom datamaskin og printer), dette vil du eventuelt finne ut hvis du bytter port og/eller bytter til en annen kabel.

 

Har du nok av ledige USB porter saa ville jeg ikke ha gaatt til noe innkjop, med mindre du har USB mus, USB tastatur(?), USB hoytalere, USB printer osv. Det du kan gjore eventuelt da er er aa kjope en USB hub billig og greit.

 

Frankie

Singapore

 

BTW: Hva slags maskin har du?

Lenke til kommentar

En kamerat hadde problemer med USB porten på sin, det var umulig å bruke noe USB 2 utstyr på den. Vi fant ut at det måtte en USB 1.1. filter patch til, fra VIA (som sto bak USB controlleren), og da funket det perfekt så snart den var på plass. Det er mulig du har et lignende problem?

 

Du kan se i kontrollpanelet, hardware oversikten, hva slags USB controller du har.

 

Glemte å si at hans PC var en P3 og, med USB 1.1.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...