Gå til innhold

Half-Life 2 problemer, authenticate disc


Anbefalte innlegg

skjønner ikke dette

 

Har kjøpt spillet og lagt det inn

Spillet startet opp steam og unlocka filene

 

Når jeg skal starte spille skjer det ikke noe før jeg etter en stund får feilmeldingen:

 

"Unable to authenticate orignal disc within time limit"

 

Noen som her vært borti det?

discen står i.

Endret av soul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da har jeg funnet ut hvordan jeg løste dette problemet.. kom faktis inn i hl2 nå.

 

Først prøvde jeg å starte spillet uten cdn, da maste den om det.

da dytta jeg inn dvd og trykka på play game i steam på hl2. da sto den og gikk og gikk og samma feil kom opp igjen. men da jeg trykket på Retry på feilmeldingen jeg viser over på bildet, starta cdn av seg selv og autorun menyen dukka opp pga dvd-romen sto som autorun og da gikk den inn i spille. ..virka som det hele gikk i at jeg måtte stresse den litt.

 

men men .. nå funker det i så fall.. gjort samma metoden 3 ganger nå siden annent ikke funker.

 

Edit: her er step by step måten hvis du har samme feilmelding.

 

1. start spillet fra steam uten å ha dvd i.

2. putt i dvd og vent til den lukker seg så trykk retry på feilmeldingen som dukker opp og sier "wrong disc inserted eller hva nå det sto"

3. la dvd-romen jobbe og til den gir deg feil meldingen "Unable to authenticate orignal disc within time limit" og vent til autorun vinduet dukker opp

4. trykk da på retry igjen ..så starter spillet :) det gjorden den hos meg.. prøvd flere ganger bare for å være sikker på min sak

 

 

håper dette gjør dagen for noen andre enn bare meg ;)

Endret av tHEMiDENS
Lenke til kommentar
da har jeg funnet ut hvordan jeg løste dette problemet.. kom faktis inn i hl2 nå.

 

Først prøvde jeg å starte spillet uten cdn, da maste den om det.

da dytta jeg inn dvd og trykka på play game i steam på hl2. da sto den og gikk og gikk og samma feil kom opp igjen. men da jeg trykket på Retry på feilmeldingen jeg viser over på bildet, starta cdn av seg selv og autorun menyen dukka opp pga dvd-romen sto som autorun og da gikk den inn i spille. ..virka som det hele gikk i at jeg måtte stresse den litt.

 

men men .. nå funker det i så fall.. gjort samma metoden 3 ganger nå siden annent ikke funker.

 

Edit: her er step by step måten hvis du har samme feilmelding.

 

1. start spillet fra steam uten å ha dvd i.

2. putt i dvd og vent til den lukker seg så trykk retry på feilmeldingen som dukker opp og sier "wrong disc inserted eller hva nå det sto"

3. la dvd-romen jobbe og til den gir deg feil meldingen "Unable to authenticate orignal disc within time limit" og vent til autorun vinduet dukker opp

4. trykk da på retry igjen ..så starter spillet :) det gjorden den hos meg.. prøvd flere ganger bare for å være sikker på min sak

 

 

håper dette gjør dagen for noen andre enn bare meg ;)

En litt enklere metode (som går ut på omtrent det samme):

1. Kjør auto-run på dvd'en (bare dobbelklikk på dvd-romen/brenneren i explorer eller hvanåenn du bruker som file manager)

2. Vent til du hører at dvd-romen/brenneren får fart på seg (at du hører den begynner å dure litt).

3. Deretter bare starter du opp spillet.

Som sagt, omtrent det samme, bare litt raskere.

 

Dette funker helt fint hos meg. :)

Lenke til kommentar

Dere som har spik problem sikker på at der eikke bruker noen programmer som Fantom CD eller Damon Tools? Kan jo være det som er problemet! :p

 

Off topic!

Men hos meg starter spillet uten DVD i DVD-Skuffa! :p

 

Kan jo hende at det er pga HL-2 kupongen som fulgte med grafikkortet mitt. Men måtte selvfølgelig ha spillet i fysisk form, så har likegreit kjøpt det itillegg, men bruker den CD-keyen som fulgte med grafikkortet. Så nå har jeg 2 CD-keys! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...