iver89 Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Hei. Hvilket harddisk merke/modell er best til server bruk? Tenker da på at støy ikke er et problem, og heller på varmeutvilkling og levetid.
dsgf Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 SCSI-disker holder lengre enn IDE. HP leverer både SATA og U320-disker i sine nye servere, og regner 10 ganger så lang levetid på scsi-diskene.
wormy Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 SCSI er også raskere.. iallefall 15k diskene, hvis du har bra SCSI kort,,
harald_ Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Men scsi er jo fryktelig dyrt da. Og de færreste trenger den ekstra ytelsen så mye at det er værdt å betale prisen. WD sine RAID disker skal være dimensjonert for lang levetid. De skal jeg kjøpe neste gang jeg kjøper disk til filservern.
wormy Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 ja, men jeg sa bare det var bedre Holder vel som regel med sata\ide disker...
iver89 Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 blir ide ja, scsi trenger jeg ikke for lagring av mp3 filer wester digital sin raid serie har altså god levetid? de er litt dyrere enn caviar diskene, men det er vel kanskje verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå