TAAB Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Heisann Den siste uken har maskinen plutselig begynt å kutte tvert når jeg starter enkelte av spillene mine. Jeg får ingen feilmelding e.l, alt bare kutter. Dette gjelder ca halvparten av spillene på pc'n Noen som har noe erfaring? Er det skjernkortet eller kan det være noe annet? XP pro 2500xp barton 512 ram FIC KT-600 Pro/VIA KT600 chipset Radeon 9200 128mb Oppdatert både bios, kortdriver og DX siden i sommer. Temp og lignende
Vizla Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 det der var ENORMT høye temperaturer.. Prøv å kjør med åpen kabinettdør, se om pc'en skrur seg av da når du kjører et spill
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Ok..skal testes Maskinen skrues nesten aldri av, så den blir kanskje overopphetet? Det er en "boxed" prosessor så jeg veit ingenting om vifta.
Vizla Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 er nok ikke cpu'en som blir farlig varm.. er først og frems chipsettet på hovedkortet.. 80 grader idle er ekstremt.. ( antar du har pasiv kjøling ). Har skjermkortet ditt passiv kjøling også ? ( altså kjøleribbe® uten vifte ? )
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Ja..passiv kjøling på kortet. Skal skru litt nå og se om jeg får kjøla ned litt.
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 (endret) Hmmm har nå hatt av dekslet på den ene siden i 25min, samtidig som maskinen har vært slått av OG jeg har hatt en stuevifte på bånn pinne rett på hovedkortet. Alikevel så står det "motherboard 78C" Kan det stemme? Spillene kutter som før Endret 16. november 2004 av TAAB
MacManus Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 (endret) Cpu'en din er det grei temp på. Men du kan jo kjøpe deg en fin chipset kjøler. Søk på microplex.no etter noen chipset vifter. Endret 16. november 2004 av MacManus
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Tror jeg er nærmere en løsning. Jeg kjørte Dxdiag og når jeg trykket ok for å teste direct draw in fullscreen så restartet maskinen. Noen som har en mulig løsning???? Setter STOR pris på all hjelp
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Det samme skjedde når jeg skulle teste D3D. Det rare er at jeg kan spille FarCry, IL2, Return to castle Wolfenstein +++ uten problemer, mens spill som Final Fantasy 7 og Wings of honour gjør at maskinen kutter øyeblikkelig. Skjønner ikke bæret.
TAAB Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 He-he-he nå går alt til hel.... uansett hva jeg trykker. Får blandt annet denne Unable to create driver 'Direct3D'? Har prøvd med nye kortdrivere, 9.0c, og skjermdriver i dag. Nå restarter maskinen hver gang jeg trykker "bruk" i skjermegenskaper eller i ATI kontrollpanelet.
Fragment Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 mulig noe elektronikk har smelta eller noe slikt da. Prøv med full format, og se om det blir bedre...
*RiFkinD* Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 har dette problemet når jeg spiller CS. det problemet har jeg hatt mens jeg hadde cs 1,3 cs 1,4 og cs 1,5. nå heter det cs 1,6 som jeg spiller nå. maskinen slår seg av viss jeg legger vinduet ned med cs. tempraturen ligger på rundt 38 grader hele tiden, når jeg spiller cs også. hva kan være problemet? har intel hovedkort. kjører med ett intrigrert skjermkort (venter på nytt skjermkort) 512 ddr-ram p4 2,5 ghz prossessor
TAAB Skrevet 17. november 2004 Forfatter Skrevet 17. november 2004 Ga opp!! Full formatering + partisjonering og la inn alle de originale driverene, og voila...........alt er i skjønneste orden igjen! Lurer på om det kan ha vært Media player Classic som føkka opp ting Fikk en del tull etter at jeg installerte det programmet. Vel vel...vi får se hvor lenge det holder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå