Gå til innhold

Lage kjøleblokk til LGA775


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lagd slike selv , men har en kamerat som har laget en... han lagde en bakplate med tilsvarende hull , H-forma med skumgummi mellom plate og hovedkort. (noe 3-4mm tett skumgummigreier). Så hadde han ca 30 mm bolter , muttrer nede ved hovedkort for å feste boltene til platen , og nye muttrer oppå blokken for å feste den til resten av dritten :) . Han hadde også noen slags skiver under alle muttrer. ikke i metall men noe glassfibergreier med marginalt større diameter enn boltene.

 

husker ikke dimensjoner på boltene... 4-5mm ?

 

Hvis noen har noe bedre så kom for all del med det , er også litt intresert i dette.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Tenker i utgangspunktet å frese identiske hull som i festeplaten som følger med boxed kjøleren. Dermed kan jeg bruke medfølgende festeclips. Tegningene intel har supplert (se link over) er gode. Må bare få satt meg ned med solidworks og få tegnet det. Fresemaskinen jeg skal bruke er koblet til PC så det er bare å mate inn cad-tegningene :-)

 

Spørsmålet er vel bare om festeclipsene sitter fast i boxed kjøleren eller om jeg får de løs. Noen som har testet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...