orginal Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Hei! Jeg har aldri overklokket før, men har planer om å gjøre det... Hvilket program er best til å sjekke om maskina er stabil etter at jeg har klokket den opp litt? Er Prime 95 bra? Evt. hvor lenge må jeg kjøre det programet for å være sikker? Hva med temperaturene? Hvordan skal jeg sjekke max temp. og idle temp.? Ble mange spørsmål her, men jeg håper noen tar seg tid til å svare på noen
Rikky Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Prime95, 3DMark 2001 osv. Idletemp er ikke så nøye, det er maxtemp som teller. For å være helt sikker, bør du kjøre Prime95 i ganske mange timer, gjerne et døgn.
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 (endret) Det med å sjekke temperatur er det lurt å ha et eksternt termometer da følerne på mange hovedkortet viser ganske feil temp. Ellers finnes det mange programmer for å lese av temp. i win. MBM5 for eksempel, ellers kanskje det følger med et på driver cd'n til hovedkortet. Endret 15. november 2004 av ManagHead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå