Gå til innhold

Erfaringer med Panasinic Lumix DMC-FZ3


Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid studert tester mv. av kameraer i ultra-zoom klassen. Har allerede en Ixus 400, men ønsker et kamera til med kraftig zoom og flere manuelle muligheter. Andre utvalgskriterier har vært bildestabilisator og hurtig fokusering. Ingen mulighet for ekstern blits er et minus, men betyr ikke veldig mye for meg. 3 megapixler er også ok - skal uansett ikke skrive ut mer enn A4. Budsjettet er desverre begrenset til ca. kr 4000.

 

Utfra disse kriteriene har jeg falt ned på Panasonic FZ3. Spm. nr. 1: Det er flott hvis jeg kunne få høre erfaringene fra noen som har dette kameraet, evt. har testet det. Oppfyller kameraet forventningene, jf. mange gode tester?

 

Spm. nr 2: Det er stor prisforskjell mellom Nomatica og de norske nettleverandørene. Hva mister jeg ved å kjøpe utenlands ift. de norske og har noen konkrete erfaringer med Nomatica? Er det evt. andre utenlandske lev. jeg bør vurdere? Jeg forstår at det blir mer trøblete ved garantisaker osv. + at jeg vel mister mulighet til nordisk bruksansvisning (?), men er det andre forhold jeg bør være obs på?

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av satchmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville uansett kjøpt i norsk forretning som kjøper via Panasonic Norge.

Da får du norske garantibestemmelser og 5 års reklamasjonsrett, og du slipper alt bråket med å sende til utlandet hvis feil.

 

Jeg har FZ10, men skulle jeg kjøpt den idag er jeg ikke i tvil. Jeg hadde kjøp FZ3.

Så den på Oslo kameraservice sin fotomesse i forrige uke. Den er utrolig liten og lekker. Mye mindre enn FZ10. Og jeg synes den får gode tester.

 

XD selger den for kr 3938,- og det er kr 1000,- mindre enn elgiganten.no.

Så jeg tror det er en bra pris. Men den er ikke på lager før i desember.

Se link:

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=42737&l=&v...likepattern=fz3

Det eneste minuset er at du bør ha et ekstra batteri til ca kr 600,-.

PÅ f.eks.Canon S1 IS kan du bruke AA batterier, men jeg tror du får et mye bedre kamera i Panasonic'en.

Lenke til kommentar

Lykke til med FZ3. Jeg var også på nippet til å kjøpe det, men bestilte isteden et Canon S1IS som jeg venter på.

 

Det var nok AA batterier og videomodus som til slutt ble avgjørende selvom jeg ikke vet om jeg kommer til å bruke noe særlig video på det. Får bare vente og se om jeg kommer til å angre på at jeg ikke valgte FZ3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...