Gå til innhold

p4 Northwood 3.4 512 cache, klokke vennlighet ?

Vizla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja! Jeg har jo samme CPU.

Jeg har fått den stabilt opp i 4,1GHz, men ikke noe over.

Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det.

Skal bli spennende å se hva du klarer! Post specs også da!

Skrevet

Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det.

Du vil bestandig få noe igjen for å klokke cpu'en :)

Skrevet

Du vil bestandig få noe igjen for å klokke cpu'en :)

Kommer vel an på hva du håper å oppnå med overklokkingen. F.eks. hjelper det lite å overklokke CPU når du ønsker bedre grafikk hvis grafikkortet allerede yter maximalt under alminnelig klokket CPU.

Skrevet (endret)

3.7 er det jeg har fått den opp i max foreløpig. så fort jeg øker vcore så må jeg resette cmos.. :cry: skal prøve å løsne litt på timings til ram når jeg kommer hjem, se om det hjelper litt.. :thumbup:

Endret av Vizla
Skrevet

C4stor: Som GA75 sier, skjermkortet yter allerede maks, og så lenge jeg ikke driver med noe videoredigering eller annet CPU-krevende som ikke samtidig krever grafikk, får jeg lite igjen for å klokke CPU.

Venter i spenning, Vizla

Skrevet (endret)
C4stor: Som GA75 sier, skjermkortet yter allerede maks, og så lenge jeg ikke driver med noe videoredigering eller annet CPU-krevende som ikke samtidig krever grafikk, får jeg lite igjen for å klokke CPU.

Venter i spenning, Vizla

Vell.. kommer litt annpå type spill, og oppgaver.. F.eks. CS krever mye mer av cpu, enn skjermkort. Mens derimot spill som farcry suger gpu kraft.. =) ( skal teste det når jeg kommer hjem fra jobb idag.. deretter leke meg med hl2.. ;) )

*edit* Specs;

DDR-DIMM PC3200 Kingston 512mb 2-2-2-5-1

Gainward 6800LE ( 12x 1.6vp ) 400 Core / 920 Memory

P4-M 3.76

P4P800 SE HK

350W Chieftec PSU til HK / Skjermkort, og en 250W til HD'er, vifter, og annet dilldall i kabinettet.. :)

Endret av Vizla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...