Gå til innhold

Skal til USA


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal til USA om en måneds tid. Jeg skal besøke en venn med fast adresse, og tenkte derfor å bestille kamera til hans adresse og ta det med hjem. Skal bestille PAL-kamera. Har tittet rundt på diverse nettbutikker og funnet forskjellige alternativer i forskjellige klasser.

 

Under $2000:

 

Canon XM2 $1795,-

Panasonic DVC30 $1699,-

Sony VX2100 $1949,-

 

$2000-$2500:

 

Panasonic DVX100E $2499,-

 

$2500 +++

 

Panasonic DVX100AE $2749,-

Sony PD170 $2799,-

 

Jeg er en amatørfilmer som ikke har erfaring med profesjonelle kameraer fra før av. I den rimligste klassen føler jeg at DVC30 er et meget godt kjøp, selv om jeg ikke har hørt mye om kameraet, hvordan er det i forhold til VX2100 f.eks?

 

Hva er forskjellen på Panasonic DVX100 og DVX100AE?

 

VX2100 er vel forbrukerversjonen av PD170. Har jeg egentlig behov for den ekstra funksjonaliteten PD170 tilbyr?

 

Jeg er for tiden mest sugen på DVX100AE eller DVC30. Hmm. Hjelp meg å ta avgjørelsen ;)

 

Evt. andre kandidater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Det er noen ting du bør vite om USA når det gjelder consumer rights, de finnes ikke, kansje 6mnd garanti, 1 år hvis du er heldig.

Et annet problem er at prisene er oppgitt uten tax og ribbet for utstyr.

Jeg prøvde å kjøpe et kamera i USA når jeg studerte der, det viste seg å bli vanskelig, de billigste prisene kan ha 6-8 ukers leverings tid, pluss at de kommer uten batteri, linse deksel osv. Med fullt utstyr i USA så er prisen tilnermet lik i Norge, (et at dollar kursen er gunstig nå) men hjemme har du gode garanti ordninger(consumer rights) og en forhandler å henvende deg til hvis det er noe problemer. pluss at prisene i Norge er inkl. alt.

Hvis du alikevell vil kjøper i USA, check bestbuy.com (tror de eier expert i Norge, da kan du få garantien overført til Norge

(best-buy.com er den norske hjemmesiden)

Lenke til kommentar
Et annet problem er at prisene er oppgitt uten tax og ribbet for utstyr.

Jeg bor i USA, og har ikke betalt tax på kamerakjøp jeg har gjort på nettet. Heller ikke noe av utstyret som har vært ribbet. Vet at noen useriøse aktører gjør dette, og dumper prisene, men hvis du regner med å få et produkt til halv pris i forhold til hva de seriøse aktørene selger det for så ber du om trøbbel uansett. Hold deg til seriøse aktører som Adorama eller B&H og det burde være like bra som å kjøpe i Norge - særlig med tanke på dollarkursen nå til dags :)

Lenke til kommentar

Er et problem til.. De laderne til kameraet kommer med sånn "rar" kontakt..

 

Husk å skaffe transformatere mens du er der, letter å finne der enn i norge..

 

en annen ting er et sånt vat skjema, hvis du skal handle i butikk.. Det må du jo nesten bruke hvis du får tak i..

 

Gir deg fritak på moms..

 

Det er det jeg har opplevd, i mine 3 år i utlandet..

Lenke til kommentar
hum.. da ville jeg heller satset på og spare litt til og kjøpe med et Sony VX2100

:yes:

hvorfor i alle dager skal jeg kjøpe meg VX2100? Det er jo et MEGET dårligere kamera enn DVX100AE. Ikke XLR eller 24p. Neidu, det eneste som kan forsvare å kjøpe VX2100 fremfor Panasonicen er pris, og Sonyen er ikke så mye billigere...

Lenke til kommentar

Hallo. Har/hadde også tenkt å kjøpe camera fra USA.

 

Her er dealen jeg tenkte å slå til på: Panasonic PV GS 200 ( Formoder at det er identisk med NV GS 200)

 

Pris vanlig (NTSC) $728 i nettbutikk. Pris etter forespørsel fra meg om PAL- kamera: $ 850 (inkludert frakt internt i USA.) Har mailet med nettbutikken og de hevder å skaffe europeisk versjon (PAL) Tas med til Norge av venn.

Nettstedet heter www.bestbuypcs.com.

 

Ser altså ut som at kameraet kan skaffes for under halv pris (bortsett fra moms), men har ikke erfaring. Spørsmålet mitt er ganske enkelt, Er dette lurt, eller blir jeg lurt? :hmm:

 

Takk

Lenke til kommentar
hum.. da ville jeg heller satset på og spare litt til og kjøpe med et Sony VX2100

:yes:

Ikke gjør det!

Seriøst - Sony lanserte nylig sitt første HDV-kamera til USD 3699,- (FX1). Kameraet får strålende omtaler og folk jeg har snakket med på utenlandske forum som har fått sett bilder fra kameraet er ekstatiske. Dette er bare begynnelsen og om 6-7 måneder er faren stor for at du vil føle at du lurte deg selv hvis du betaler så mye for forrige generasjons videoformat...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hum.. da ville jeg heller satset på og spare litt til og kjøpe med et Sony VX2100

:yes:

Ikke gjør det!

Seriøst - Sony lanserte nylig sitt første HDV-kamera til USD 3699,- (FX1). Kameraet får strålende omtaler og folk jeg har snakket med på utenlandske forum som har fått sett bilder fra kameraet er ekstatiske. Dette er bare begynnelsen og om 6-7 måneder er faren stor for at du vil føle at du lurte deg selv hvis du betaler så mye for forrige generasjons videoformat...

Er det ikke alltid begynnelsen på noe??

Føler man seg ikke alltid litt lurt på produkter man kjøpte for 6-7 måneder siden??

 

Men tenk på alt det kule man har gjort med sin nyanskaffede gadget de 6-7 månedene!??!!?

 

Poenget mitt er vel egentlig at man alltid kan vente seg ihjel når det gjelder tekniske duppeditter.....vakke meninga å være kverulant eller no assa :hmm:

Endret av Luza
Lenke til kommentar
Er et problem til.. De laderne til kameraet kommer med sånn "rar" kontakt..

 

Husk å skaffe transformatere mens du er der, letter å finne der enn i norge..

 

en annen ting er et sånt vat skjema, hvis du skal handle i butikk.. Det må du jo nesten bruke hvis du får tak i..

 

Gir deg fritak på moms..

 

Det er det jeg har opplevd, i mine 3 år i utlandet..

Hmmm....vat skjema?

Hva er det?

 

Handla nettop 2 kamera på bhphotovide.com - erre no skjema jeg trenger der for å kunne få ting enda billigere?!?!? :p

Hmm...fritak på hvilken moms....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...