Gå til innhold

Lage ip til et domene!?


above

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå i det siste hatt oppe en webserver der hvor jeg har hatt et program som heter Dns2go som lager et domene fra min ip adresse om noen skjønner!?

 

Problemet mitt er at nå har prøve tiden på dette gått ut og jeg trenger noe nytt som er gratis. Er det da noen som vet om noen og som kan anbefale meg noe som jeg kan bruke, som er GRATIS?

 

Noen andre tips til dette så kan dere ta kontakt med med på PM! :devil:

 

Takker for all hjelp på forhånd!

 

Mvh

 

Ostebu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har nå skaffet meg no-ip.no til slik at jeg får oppdatert ip`n min til et domene.

Men jeg littt problemer her.. Jeg har en webserver som er Apache som jeg vil bruke med det domene som no-ip.no lager.. Hvordan kan jeg få dette til og hva må jeg gjøre for å få dette oppe til å gå.

 

Tusen takk for hjelp på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
gir dns2go top level domener?

Mhm..det er jo slik at det oppdaterer ip`n din til et domene, men det er jo bare sånn trial dritt... Etter noen dager, så kan man jo ikke bruke det mer før man kjøper det..

 

Noen som kan svare på mitt spørsmål over? :innocent:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar
Jeg har nå skaffet meg no-ip.no til slik at jeg får oppdatert ip`n min til et domene.

Men jeg littt problemer her.. Jeg har en webserver som er Apache som jeg vil bruke med det domene som no-ip.no lager.. Hvordan kan jeg få dette til og hva må jeg gjøre for å få dette oppe til å gå.

 

Tusen takk for hjelp på forhånd :thumbup:

Ingen som kan hjelpe meg her eller? :(

Lenke til kommentar
Jeg har nå skaffet meg no-ip.no til slik at jeg får oppdatert ip`n min til et domene.

Men jeg littt problemer her.. Jeg har en webserver som er Apache som jeg vil bruke med det domene som no-ip.no lager.. Hvordan kan jeg få dette til og hva må jeg gjøre for å få dette oppe til å gå.

 

Skjønner ikke helt hva du mener her? Kan du prøve å forklare litt "bedre"? :)

 

Måten å få no-ip til å fungere på er å forwarde portene i en evt brannmur (som jeg håper du har!) til maskinen i ditt nettverk. Serveren må være satt opp til å "lytte" på denne porten og webserveren må naturligvis være oppe å gå....Vet ikke helt om du fikk svar på det du lurte på, men som sagt så skjønte jeg ikke helt hva du mente. ;)

 

EDIT: Glemte jo å si at du må logge deg inn på kontoen din på no-ip.com og sette opp hvilken port osv som adressen skal peke på i ditt nettverk! :w00t:

Endret av mad_man@work
Lenke til kommentar

Jeg har åpna portene og alt det der..

Det jeg mener er at jeg har en web-server.. Den serveren han jeg lagt ut noen bilder på osv.. Så i stedenfor at adressen skkal være ip`n min vil jeg ha det slik at jeg får et domene som jeg har lagd hos no-ip. Problemet mitt er at når jeg skal slå inn denne adressen, så kommer ikke den mappen med bildene i opp.. :no: Jeg har fixa alt i options for dette i apache.. Alt fungerte før med det andre programmet som jeg brukte..

 

Håper dette var en litt bedre forklaring på dette problemet.. og håper du eller noen andre kan hjelpe meg med dette ;)

 

Mvh

 

Ostebu

Lenke til kommentar
Jeg pinger adressen og da ser alt ut til å være ok, men jeg får faen meg ikke til å åpne siden! Har prøvd å fikse dette hele uken nå, men får det ikke til.. Nå er jeg passe forbanna! :mad:

 

Noen som kan hjelpe meg her og som kan hjelpe meg med å få dette til? :hmm:

Fortsatt ingen som kan hjelpe meg? Absolutt ingen som har noen idèer?

Det må da være noen som har gjort det samme som meg!!!!!?????? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...