Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføre filer fra PC ---> Xbox


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har fått modda xboxen min og skulle igår prøve å overføre noen bilder fra pc'en over på xboxen. Jeg prøvde først å gjøre som beskrevet i xbox- scene sin guid : http://www.xbox-scene.com/articles/pc-xbox-ip-conf.php

 

Dette fungerete heller dårlig... når jeg endret ip på pc mistet jeg alt nettforbindelse, og fikk heller ikke kontakt med xbox'en (fikk timeout).

 

Jeg har adsl fra Telenor, både xbox'en og pc'en er koblet opp mot en router... dette medfører sikkert litt ekstra vanskligheter...

 

Det står også i guiden at jeg skal sette ip på min pc til "tilnærmet lik" xbox sin ip, det skjønner jeg ikke helt.. når jeg sjekker ip'en min er den 83.**.**.**.**

 

IP på xbox er forøvrig: 192.168.0.100

 

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg

 

mvh

-F-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på at internt ip begynner på 83,

 

med en router får du alltids noe annet tall, feks, 192.

 

har du sjekke nettverksinstillingene i windows???

 

gå til "min datamaskin> kontroll panel> nettverk>

 

høyre klikk på den aktive tilkoblingen " local", vel internet protocol(TCP/IP)

og trykk "egenskaper", se til at det ikke står en ip adresse i de rutene, sett alt på automatisk, både DNS og IP,

 

kanskje det hjelper :)

 

hvis ikke, så burde du sjekke instillingene i routern

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er en router du har? Kan hende du bare har ett adsl-modem, i så fall må du enten kjøpe deg en router, eller sette ett nettverkskort til i pc-en din, og kople xbox-en til der. Hvis ikke xbox-en skal på nett, kan du kople den til pc-en med en krysset kabel.

 

 

Gjør som over og skriv inn: ipconfig/all og post informasjonen du får opp her. Men sensurer ip-adressen

Lenke til kommentar

Hvilket ftp-program bruker du for å overføre til xboxen? Det enkleste er som det ble sagt tidligere i tråden å koble pc og xbox sammen med en krysset kabel.

 

Skal du på nett med xboxen? Hvis ikke gjør du som forklart nedenfor :

 

Gå inn i setteing på xboxen og forandre ip til 192.168.0.3.

 

Tcp/ip settings på pc'en setter du til 192.168.0.2.

 

Restart både xbox og pc etter at du har forandret ip.

 

Kjør i gang feks flashfxp (ftp-program) på pc'en, tast inn xboxens ip under "quick connect" (pssord og brukernavn er xbox).

 

Krysset kabel kjøper du på elkjøp til 89 kroner.

 

Husk å forandre ip'en på pc igjen til det den var før du forandret den når du skal på nett med pc'en igjen.

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Sett statisk IP-adresse på XBox`en og bruk FTP. Den overkjører DHCP-settings på 3Com routeren din uansett. Det er det enkleste.

 

Av en eller annen merkelig grunn oppfatter siste versjon av Norton AV at FlashFXP sin tilkobling mot min xbox er en mulig internet-orm, så disable den dersom du har det.

 

Sjekk også dersom du har brannmur.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg bruker Flashfxp

 

 

"Sett statisk IP-adresse på XBox`en og bruk FTP. Den overkjører DHCP-settings på 3Com routeren din uansett. Det er det enkleste."

 

Det var dette jeg prøvde... jeg gjorde da: Network Connections->Local Area Connection->Properties->TCP/IP):

IP:192.168.0.101 Subnet Mask:255.255.255.0, det som da skjedde var at jeg ikke hadde nett mere og jeg fikk heller ikke kontakt med xboxen.. fikk altså timeout session....

 

-----------------------

 

 

Jeg skal ikke på nett med xboxen.. jeg skal kun overføre fra pc - xbox... og hvis jeg skal på nett senere.. da bare setter jeg på static ip igjen..eller...

 

-----------------------

 

"Gå inn i setteing på xboxen og forandre ip til 192.168.0.3.

Tcp/ip settings på pc'en setter du til 192.168.0.2.

Restart både xbox og pc etter at du har forandret ip.

Kjør i gang feks flashfxp (ftp-program) på pc'en, tast inn xboxens ip under "quick connect" (pssord og brukernavn er xbox). "

 

 

Dette gjorde jeg også med samme utfall, altså timeout session...

 

da brukte jeg:

IP:192.168.0.101 Subnet Mask:255.255.255.0

Xboxen: IP:192.168.0.100 Subnet Mask:255.255.255.0

 

----------------

 

 

Sikkert bare jeg som ikke har skjønt noe helt åpentlyst her.. men...

 

mvh

 

-F-

Lenke til kommentar

slik jeg har forstått det , så har du koblet slik

 

pc

|

router---adslmodem---inet

|

xbox

 

 

om du bruker dhcp, så skru på dette på xboxen også. etter du har gjort det, så reboot xboxen, og den burde komme seg på nettverket.

 

hvis du bruker statisk lokal-ip, så sett opp xboxen din med lik ip som pc'en bortsett fra det siste tallet.

 

eksempel:

pc - 192.168.0.100

xbox - 192.168.0.101

 

det kan også hende at det er noen brannmurs- eller sikkerhetsinstillinger i routeren din som hindrer xboxen i å koble seg på nettverket.

 

mange routere har instillinger for hvem som har lov til å koble seg på nettverket basert på mac-adresser. hvis routeren din er satt opp til dette, må du finne mac-adressen til xboxen din og legge den til i routeren.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar

Hei,

 

------------------------------------------------------

 

"slik jeg har forstått det , så har du koblet slik

 

pc

|

router---adslmodem---inet

|

xbox"

 

 

stemmer det :yes:

 

---------------------------

 

"om du bruker dhcp, så skru på dette på xboxen også. etter du har gjort det, så reboot xboxen, og den burde komme seg på nettverket."

 

Vil det da si og sette static ip til "no"?

 

Og komme seg til nettverket? dvs at jeg finner den ved å kjøre Flashfxp? hva slags ip/server skriver jeg inn da i flashfxp??

 

--------------------------

"

 

det kan også hende at det er noen brannmurs- eller sikkerhetsinstillinger i routeren din som hindrer xboxen i å koble seg på nettverket.

 

mange routere har instillinger for hvem som har lov til å koble seg på nettverket basert på mac-adresser. hvis routeren din er satt opp til dette, må du finne mac-adressen til xboxen din og legge den til i routeren. "

 

Jeg har prøvd å deaktivert firewall i norton, og brannmur på tilkoblingen...

 

Og hvis jeg må inn å knote med innstillingene på routeren er jeg litt ute å kjøre.. det er noe jeg aldri har gjort.... er det vansklig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...