Gå til innhold

Klokking av min AMD xp 2800+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg hvil gjerne hvite hvor mye jeg kan klokke min cpu. og om jeg skal stille ned på (Multiplier Faktor) og opp på (xternal klokk)....?? Nå har jeg den på x10.0 og 231 på xeternal klokk... Hva kan jeg få ut av den..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har er AMD xp 2800+ . Har termaright kjøler.. Jeg har klokka den til 2.3 på 1.65 v. Den ligger på ca 36 grader ved 100% Har ABIT NF7 V2.0 :D Har pc 3200 ram på 512. CL3 og geforce fx 5600 skjermkort,, :D:D:D

• 2 uker senere...
Skrevet

lite spørsmål: hvis man innstiller en alt for høy FSB verdi, f.eks. 250 MHz, hvor lenge vil hovedkortet overleve det? kan det bli ødelagt med en gang hvis man har den alt for høy? :hmm:

Skrevet
lite spørsmål: hvis man innstiller en alt for høy FSB verdi, f.eks. 250 MHz, hvor lenge vil hovedkortet overleve det? kan det bli ødelagt med en gang hvis man har den alt for høy? :hmm:

PC'n booter vel bare ikke...

Men vis den booter har det jo litt å si på kjølinga og hva vCore står på....

Skrevet
ellers ingen andre ting ? :hmm:

CPU'n får jo lavere levetid når du klokker da... Men det er ikke merkbart nå i denne utviklingsfarten...

:hmm: Eller nå har jo utviklingen fått ett lite dilemma pga. di ikke får forminska transitorene lenger... Silisium gjekk det vist ikke ann å lage mindre enn til ett visst punkt før det brant opp... Men offtopic... :ermm:

Så jeg vil ikke tru du får noe merkbar forskjell...

Skrevet
skal kjøpe meg nytt minne snart :yes: da blir det klokking med vindue opent !

*host* kondens *hark*

:p

Neida, det går nok fint :)

PC'n min står også rett ved vinduet, så den blir også kald

(Ja, jeg har lest BaronKanon sin post om kondens.. )

Skrevet

Så det å sette ned multiplier og opp med FSB gir faktisk bedre ytelse? Kjører selv en 2600+ med 12.5X og 173FSB. Høyere blir det ustabilt på.

Hvis tilfelle, så var jo det kjekt å vite da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...