Gå til innhold

V9999 128gt vs. 6800 128MB Ultra


Hansrh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg nytt skjermkort nå, og vurderer disse to kortene:

Asus v9999 128GT

og Geforce 6800 128 ultra

Og hvilket er best av disse to (for det meste spilling, kanskje litt klokking)?

GT-kortet, for det har 16 pipelines.

Det at Gainward kortet heter Ultra, er bare en dårlig benevnelse fra deres side. Det har 12 pipelines og DDR minne, og IKKE DDR3 som Ultra har. Og mangler selvsagt 4 pipelines..

GT-kortet har Vanlig DDR-minne det og, men det er altså et rent GT-kort uten GDDR3 minne..

Knallkjøp, virkelig!

Lenke til kommentar
Jeg har selv det øverste :)

 

 

Fikk 3330 i 3d-mark 05 med en amd athlon 1800+, 512 mb sdram og et agp 4x motherboard. Så jeg kan se en kraftig forbedring hvis jeg får meg en pc som matcher gpu-en.

Var da en imponerende score fra et så billig kort. Ikke så alt for langt bak vanlige gt på samme cpu plattform og med samme cpu. Tydelig at det er en del mer latency på ddr3 enn på ddr, eller så er det kortene som utnytter rammen dårlig i lave oppløsninger. Får håpe mitt gainward 6800le til 2000kr kan låses opp. Da blir nok dette dårlig i pris/ytelses forhold siden kortene klokker ca like bra. Men uansett bra kort.

Lenke til kommentar
Jeg har selv det øverste :)

 

 

Fikk 3330 i 3d-mark 05 med en amd athlon 1800+, 512 mb sdram og et agp 4x motherboard. Så jeg kan se en kraftig forbedring hvis jeg får meg en pc som matcher gpu-en.

Var da en imponerende score fra et så billig kort. Ikke så alt for langt bak vanlige gt på samme cpu plattform og med samme cpu. Tydelig at det er en del mer latency på ddr3 enn på ddr, eller så er det kortene som utnytter rammen dårlig i lave oppløsninger. Får håpe mitt gainward 6800le til 2000kr kan låses opp. Da blir nok dette dårlig i pris/ytelses forhold siden kortene klokker ca like bra. Men uansett bra kort.

vel, nå skal ikke 05 være så ille avhengig av cpu osv, om jeg ikke tar feil?

Jeg fikk 3900 med uklokket 6800 Gamer Edition med 12 pipelines i motsetning til hans 16...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...