Gå til innhold

"freonkjøling" fra kjøleskap/-boks uten motor


Anbefalte innlegg

Det finns to typer kjøleskap for båt/fritidsbruk, - et med motor som durer a'la ordinært kjøleskap og et

"uten motor" som ikke durer men som likevel drives med svakstrøm og kjøler ornt'li. Hva er forskjellen?

 

Å bruke freongass og ordinær kompressor fra kjøleteknikk virker litt hewy for meg, finns det en enklere teknikk. I kjøleboksen jeg har liggende er det nesten ingen lyd (ingen støyende komressor), den går på 12V og har innebygget vifte og kjøleelement, således også en eller anen radiator tror jeg.

 

Er det to ulike teknikker ute, - og kan den nyeste og lydløse teknikken brukes på CPU?

 

Drives sikkert av en elekstrisk pumpe i stedet for den støyende kompressor ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-26 11:20, rølle skrev:

Det finns to typer kjøleskap for båt/fritidsbruk, - et med motor som durer a'la ordinært kjøleskap og et

"uten motor" som ikke durer men som likevel drives med svakstrøm og kjøler ornt'li. Hva er forskjellen?


Å bruke freongass og ordinær kompressor fra kjøleteknikk virker litt hewy for meg, finns det en enklere teknikk. I kjøleboksen jeg har liggende er det nesten ingen lyd (ingen støyende komressor), den går på 12V og har innebygget vifte og kjøleelement, således også en eller anen radiator tror jeg.


Er det to ulike teknikker ute, - og kan den nyeste og lydløse teknikken brukes på CPU?


Drives sikkert av en elekstrisk pumpe i stedet for den støyende kompressor ..


 

Både ja og Nei. Den fryseboxen din er nok ikke bereina på og fjerne varme konstant. En fryser fungerer slik at den tar ut varmen og holder temperaturen på innstil verdi (-20). Får og holde den på -20 krever det ikke så mye enegi forhold til og få den ned til -20. Kobler du den på prosessoren din vil sansynligvis frysern ta fort kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...